Thomas59
Hittade igår en bagge på gästtoaletten. Spolade ner den och tänkte inte mer på det. Idag har jag hittat ett tiotal i båda badrummen och i kök & vardagsrum. Undrar vad det är för djur? Skadedjur? Hur blir man av med dem?

Djuren på bilderna är väl ca 1,5 cm långa.
DSC01910.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC01911.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är inte det där kackerlackor?
 
Thomas59
Wilfa skrev:
Är inte det där kackerlackor?
Ingen aning men DET vore ju klart ovälkommna gäster.
 
Nej, inte kackerlacka väl. De har väl längre antenner?
 
Thomas59
Kollade på Googl bilder, se nedan:

bild1a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och nog sjutton ser det ut som kacklelackor. USCH! Får väl ringa Anticimex.

Nån annan som har nån idé?
 
Thomas59
mexitegel skrev:
Nej, inte kackerlacka väl. De har väl längre antenner?
Du har en poäng om antennerna. Dom jag plockat har kortare antenner än den på bilden jag hittat på Google i alla fall. Gissar dock att det kan finnas kackelackor med korta antenner också.
 
Bild googlade lite nu också, men visst verkar kackerlackorna ha två små "taggar" bak på stjärten. Det har inte dina kompisar...
 
D
Tycker definitivt inte det ser ut som kackerlackor. Tycker stor mjölbagge passar bättre in utseendemässigt. Kolla om du hittar någon källa i köket.
 
Thomas59
mexitegel skrev:
Bild googlade lite nu också, men visst verkar kackerlackorna ha två små "taggar" bak på stjärten. Det har inte dina kompisar...
Hmm, verkar inte som mina "kompisar" har taggar på stjärten men man har ju hört hur listiga dom kan vara så möjligen fällde dom in taggarna då jag skulle fota och sa "smile".

Väntar på att bli uppringd av Nomore (skadedjursbkämpning) som Trygg-Hansa kopplade vidare till.
 
Inte kackerlackor. De har som sagt två spröt bak också och så är de svåra att få tag på (snabba). Mjölbaggar tror jag man utrotar genom att städa samt titta om de invaderat mjöl- och grynpåsar.
 
Thomas59
HandySmurf skrev:
Inte kackerlackor. De har som sagt två spröt bak också och så är de svåra att få tag på (snabba). Mjölbaggar tror jag man utrotar genom att städa samt titta om de invaderat mjöl- och grynpåsar.
Ok, snabba är dom inte. Väntade så snällt medan jag hämtade kameran, och poserade "villigt".

Har ALLA kackerlackor spröt på baken?

Får väl ta en räd i skafferiet då, men först ska jag höra om Nomore kan ta en titt på bilderna.
 
Berätta gärna vad Nomore kommer fram till. Jag har själv hittat 3-4 st sådana hemma i sommar, fast döda. För få för att jag skulle bli oroad, och så vitt jag kunde bedöma var det just Stor mjölbagge som inte verkar vara något allvarligt plågoris.
 
Thomas59
b8q skrev:
Berätta gärna vad Nomore kommer fram till. Jag har själv hittat 3-4 st sådana hemma i sommar, fast döda. För få för att jag skulle bli oroad, och så vitt jag kunde bedöma var det just Stor mjölbagge som inte verkar vara något allvarligt plågoris.
Stor mjölbagge verkar stämma. Nomore hade telefonkö så jag fick knappa in mitt nummer och väntar nu på att dom ska ringa.
 
Definitivt inte kackerlacka.
 
  • Gilla
misingen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.