Kan någon vara vänlig och rekommendera en bågfil som man kan använda till att kapa tryckepinnar?

Vore även tacksam om någon vet vad jag ska kolla efter gällande hur många tänder bladet ska ha.

Tack på förhand!
 
  • Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
I ILoveFunkis skrev:
Kan någon vara vänlig och rekommendera en bågfil som man kan använda till att kapa tryckepinnar?

Vore även tacksam om någon vet vad jag ska kolla efter gällande hur många tänder bladet ska ha.

Tack på förhand!
En sådan här från tex Jula som i länken nedan bör väl funka utmärkt.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/sagar/bagfilar/bagfil-120652/

Finns för 235:- på Bauhaus.se ser jag.
Bågfil Bahco 319 med orange och svarta handtag på en produktlista hos bauhaus.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bannad-användare och 1 till
  • Laddar…
I ILoveFunkis skrev:
Kan någon vara vänlig och rekommendera en bågfil som man kan använda till att kapa tryckepinnar?

Vore även tacksam om någon vet vad jag ska kolla efter gällande hur många tänder bladet ska ha.

Tack på förhand!
Nu vet jag inte vad tryckepinnar är för något, eller vad de är gjorda av, men fler tänder i tunna material och tvärt om är tumregeln.
 
  • Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nu vet jag inte vad tryckepinnar är för något, eller vad de är gjorda av, men fler tänder i tunna material och tvärt om är tumregeln.
Olika modeller av tryckespinnar för dörrar visas inklusive delade och hela spindlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delen mellan handtagen (tryckena) i dörrar.
 
  • Gilla
Bannad-användare och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Delen mellan handtagen (tryckena) i dörrar.
Ahh, så klart. :D

Då kommer det medföljande bladet till Bachobågfilen ovan att fungera bra.
 
  • Gilla
  • Älska
ILoveFunkis och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.