Jag har insett ett litet bekymmer när kabeln klipps av och man försöker skarva med dom medföljande skarvdonen som har tre ingångar på samma sida, och det är att det går åt 2-3 cm kabel på varje ände som ska stickas in, eftersom dom sticks in från samma håll. En avklippt kabel har ju ingen extra längd att avvara så man måste lägga in en extra stump på 1 dm och får därmed två skarvar.

Finns det inga skarvdon som löser det här problemet?
 
G golfgreen skrev:
Jag har insett ett litet bekymmer när kabeln klipps av och man försöker skarva med dom medföljande skarvdonen som har tre ingångar på samma sida, och det är att det går åt 2-3 cm kabel på varje ände som ska stickas in, eftersom dom sticks in från samma håll. En avklippt kabel har ju ingen extra längd att avvara så man måste lägga in en extra stump på 1 dm och får därmed två skarvar.

Finns det inga skarvdon som löser det här problemet?
Det finns ju skarvar som ligger rakt mot varandra ist för på samma sida.

https://www.rembutiken.se/husqvarna...yBhn6EHo8tIA_RP7_SJGtS7gPOkVTQWQaAlyUEALw_wcB
 
  • Gilla
jordraketen och 2 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Det finns ju skarvar som ligger rakt mot varandra ist för på samma sida.

[länk]
Grymt bra!
Har massor av skarvar med dubbla 3m skarvdon och fler lär det väl bli, kriget mot maskrosor står i princip för alla slingbrott:thinking:
Dessa ska jag leta efter på Ebay!
 
G ekaa88 skrev:
Det finns ju skarvar som ligger rakt mot varandra ist för på samma sida.

[länk]
Perfekt, det där ser ut att vara exakt vad jag är ute efter. En sån beställning blir det direkt!
 
legion legion skrev:
Grymt bra!
Har massor av skarvar med dubbla 3m skarvdon och fler lär det väl bli, kriget mot maskrosor står i princip för alla slingbrott:thinking:
Dessa ska jag leta efter på Ebay!
Hur skadar du kabeln vid maskrosjakt? Råkar du gräva av den?
 
G ekaa88 skrev:
Hur skadar du kabeln vid maskrosjakt? Råkar du gräva av den?
Speedy weedy ogräsredskap https://www.interspeed.se/sv/produkter/speedy-weedy-classic.html
De flesta maskrosor tycks växa i ytterkanten där klipparen inte kommer åt, tryck ner och vrid och kabeln går av direkt.
Jag är förstås medveten om var ungefär slingan går men ibland vinner jakten över förnuftet:D
 
legion legion skrev:
Speedy weedy ogräsredskap [länk]
De flesta maskrosor tycks växa i ytterkanten där klipparen inte kommer åt, tryck ner och vrid och kabeln går av direkt.
Jag är förstås medveten om var ungefär slingan går men ibland vinner jakten över förnuftet:D
Ah! Har en liknande fast fiskars, brukar skicka sambon på jakt med den, ska komma ihåg att säga åt henne att där hjulen från klipparen gått, där låter du bli!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.