Hej!
Vi ångrar vårt köp lite grann av en Vitra vägghängd toastol för några år sedan. Det känns som modellen vi har är svår att hålla ren.
Flera inte så stora killar i familjen gör också att det kan vara lite utmanande att hålla rent, det skvätts helt enkelt.... Så vette sjutton om det hjälper att byta toastol, men lite kanske, något mer lättstädat vore bra.
Jag vill ha en vägghängd toa. Har funderat på utan spolkant (rim free) men de verkar ha andra nackdelar...
Är dessa toastolar bra?
Vad rekommenderas?
 
  • Gilla
tBzZ
  • Laddar…
A Anelle skrev:
Hej!
Vi ångrar vårt köp lite grann av en Vitra vägghängd toastol för några år sedan. Det känns som modellen vi har är svår att hålla ren.
Flera inte så stora killar i familjen gör också att det kan vara lite utmanande att hålla rent, det skvätts helt enkelt.... Så vette sjutton om det hjälper att byta toastol, men lite kanske, något mer lättstädat vore bra.
Jag vill ha en vägghängd toa. Har funderat på utan spolkant (rim free) men de verkar ha andra nackdelar...
Är dessa toastolar bra?
Vad rekommenderas?
Personligen gillar jag inte utan spolkant . Tycker alltid man måste spola två gånger för att få ner allt...
 
ROSTIGASTE ROSTIGASTE skrev:
Personligen gillar jag inte utan spolkant . Tycker alltid man måste spola två gånger för att få ner allt...
Tack för ditt svar, alltid bra att höra om erfarenheter.
 
Vi valde golvstående Gustavsberg nautic 1500 med "öppen spolkant". Alltså spolkanten är så här som till höger i bild: Jämförelse mellan traditionell toalettspolkant och öppen spolkant med vattenflöde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Dom är dock inte monterade ännu så jag har ingen recension :rolleyes:

Däremot har jag provat rimfree där vissa funkar bra och vissa stänker vatten. Huruvida detta går att justera med flöden etc vet jag inte.
 
Vi valde Ifö Sign Art 6775 just för att den skulle vara lätt att torka av. Den är helt slät.
 
G gnuttisch skrev:
Vi valde Ifö Sign Art 6775 just för att den skulle vara lätt att torka av. Den är helt slät.
Funkar den bra? Är ni nöjda? Eller mycket skvätt som några skriver? Eller måste spolas flera gånger?
 
Har ifö spira Art att hemma, vägghängd och rimfree, funkar helt suveränt även med små knattar. Lätt att hålla ren och fräsch :)
 
  • Gilla
Anelle
  • Laddar…
Vi har Gustavsberg Nordic med Hygenic flush kant och Ceramic + beläggning. Har haft dem i snart 3år och de har funkat bra. Enda som strulat är softclose mekaniken som är lite för trög i dämparna så de har brutits sönder 2 gånger när man stängt locket med "våld". Dock ypperligt hanterat av Gustavsberg som skickat ut nya delar utan kostnad.

https://www.gustavsberg.com/se/prod...24l-soft-closequick-release-sits-ceramicplus/
 
  • Gilla
Anelle och 1 till
  • Laddar…
Jag kan bara rekommendera en Ifö Sign 6860 av klassisk modell. Med spolkant.

Har även en Gustavsberg Nordic 3500 här hemma men den råmar som fan när den fyller vatten så den ska eventuellt bytas ut, även om den bara är ett år gammal. Även den har spolkant, vilket jag anser är att föredra.

Skulle inte vilja ha en vägghängd stol. Har visserligen inte suttit på så många men de jag har erfarenhet av har en förmåga att ha grunda skålar så risken för att paketet vilar mot porslinet när man sitter ner är överhängande.

För övrigt anser jag att funktion bör prioriteras före design när man väljer
wc-stol.
 
A Anelle skrev:
Flera inte så stora killar i familjen gör också att det kan vara lite utmanande att hålla rent, det skvätts helt enkelt..
Lär pojkarna att sitta ner som folk?

Städpersonal, flickvänner och fruar kommer vara tacksamma i årtionden.
 
  • Gilla
Fruktsallad och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Lär pojkarna att sitta ner som folk?
Kan bara hålla med dig...

Stå upp gör man fan bara i naturen eller möjligtvis när man e toppad... :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
A
Faen,då är jag toppad jämnt:oops: får skärpa mig....
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Faen,då är jag toppad jämnt:oops: får skärpa mig....
:crysmile::crysmile::crysmile:

Upp till var och en men själv tar man varje chans till att få sitta ner och vila lite... men du e säkert ung och frisk... ;)
 
  • Gilla
Anelle och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Upp till var och en men själv tar man varje chans till att få sitta ner och vila lite
Och läsa på Byggahus. :D
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
A
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
:crysmile::crysmile::crysmile:

Upp till var och en men själv tar man varje chans till att få sitta ner och vila lite... men du e säkert ung och frisk... ;)
Ingetdera(allt är relativt!) men jag håller med,bara en gammal ovana som sitter i:geek:
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.