Om man nu inte har tillgång till målarnas proffsprylar utan är hänvisad till Byggmax, Beijer, K-rauta, stormarknader och liknande; var köper man då den bästa täckpappen?

Var runt en sväng och kikade och en del täckpapp ser onekligen ut som dasspapper. Inget som jag spontant vill lägga på mitt nyslipade och nymålade golv som skydd!

Jag vill ha tjock och rejäl papp som klarar en hel del spring. Några rekommendationer?
 
Mjölkpapp.
 
....okej... VAR hittar jag det då?
 
Tänkte också först på mjölkpapp. Vet inte om det går att få tag på som privatperson i och med att det ofatst verkar vara stora rullar med feltryckta mjölkpaket.
 
Har köpt det i vanlig lokal byggvaruhandel bl.a - kolla runt lite mer, priset kan säkert skilja en hel del.
 
B
vanlig täckpapp bara om du bara skall måla.
mjölkpapp=dyrare, men tjockare.
 
Jag köpte mjölkpapp hos den lokal Flügger-butiken.

Det var ungefär lika dyrt som knark.

;)
 
  • Gilla
Fredhult
  • Laddar…
Jag körde med "dasspapper"-pappen + masonit av billig klass (jag kanske fick fel pris för nästa gång var de mycket dyrare) Det skyddade det nya furugolvet under.
 
Mjökpapp brukar snickare etc. använda då det skall göras grövre saker än en ommålning/tapetsering.
Den skyddar långt bättre mot grus, tappade skruvar(beslag osv.
Vi målare använder (iaf här i mitt distrikt) som regel den enklare täckpappen.

Mjölkpapp är mycket, mycket dyrare och bör - ur ett ekonomiskt perspektiv - endast användas där det är motiverat med hänsyn till vad som skall göras/ vad man skyddar golvet från.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.