1500 m2, mycket mossa, helst svenskt fabrikat med god lokal service.

Vad ska jag rekommendera henne?
 
OpiMaza
Hej
Jag tycker att hon ska ha en Husqvarna.
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Möjligen en Gardena, om hon värderar pengar högre än utseende.
 
HQ 220AC, 320 eller 330x eller Gardena R160 som är en ommålad HQ 220AC, så får hon driftsäkra och tysta grejor. Har hon "branta" backar (30-40%) så ska hon välja 320 eller 330x.
 
Redigerat:
peternicklas
Jag hade väntat till nästa år med att köpa något till din mor. Det kommer många nya saker till våren och då kanske ni inte anser HQ vara den mest lämpliga.
 
peternicklas skrev:
Jag hade väntat till nästa år med att köpa något till din mor. Det kommer många nya saker till våren och då kanske ni inte anser HQ vara den mest lämpliga.
Indego 1200 connect.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=6902&tk_id=112&locale=en


. Indego Iphone 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vad som kommer i framtiden och hur de kommer fungera kan man ju bara sia om:rolleyes:, men av det som finns tillhanda idag så är HQ sannolikt det bästa valet när det gäller driftssäkerhet och pålitlighet.
Det finns flera andra bra märken men de behöver ofta lite mer pyssel och kanske ett tekniskt intresse.

En AM220 inkl. installation från en lokal återförsäljare är tveklöst det tryggaste valet som går att göra idag. Kanske ska man gå upp på en 320/330 om tomten är besvärlig.
 
peternicklas
Med tanke på vad som kommer till våren så är det kanske dumt att köpa en gammal klippare i år når det kanske max är 4-6 veckor kvar att använda en robotklippare. Det kommer mest troligt klippare som är bättre än HQ till våren, dessutom så får man det senaste med den senaste tekniken.
 
  • Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Jag skulle valt en HQ av rätt modell från en lokal ÅF som får göra installationen; oavsett om man köper nu såhär sent på säsongen eller väntar tills nästa. Köper man nu så missar man ju mycket av garantitiden som står och tickar under vintern. Köp hellre runt påsk och åtgärda mossan nu istället.
 
Garantin missar man istället sista månaderna av om man köper på våren. :)
 
Jag ser hellre att man har garanti sommar-sommar under 2 år istället för höst till höst under 2 år :D
 
HQ eller Gardena som sagt. Kollar du på något annat märke så kolla på hur mycket de väsnas. Det är inte skoj att ha en maskin som går timme efter timme och låter illa, varken för mamma eller eventuella grannar. Kolla 10:46 in i denna filmen så kan du höra lite exempel: https://www.youtube.com/watch?v=5rpVnU0J1_M.
Lite partisk film kanske, men ljud och ljudtryck (dB) talar för sig..

PS Förhoppningsvis fixar Bosch sitt problem att det stör ut andra grannars robotar tills nästa år, annars är det också en parameter att ta i beaktning t.ex.
 
Tackar för alla synpunkter!

Mamma lutar åt en HQ320 för 19 tkr på höstrea. Jag ska framföra detta med garanti sommar/sommar, men läget är lite akut så det blir nog affär i år.
 
Hörni, två års garanti innefattar väl två somrar hur man än vrider och vänder på det:p
 
  • Gilla
hekosi och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.