Jag har använt bergskilar för att få bort lite utstickande berg vid min kommande garageinfart.

Det är en rätt slät berghäll nästan ända fram till högra sidan på bild 1 där berget kommer upp.

Men det är en liten sänka på 30-40 cm sista biten mot höger sida, den blir förstås vattenfylld vid regn men torkar ur efter någon vecka.

Nu tänkte jag fylla i något bra material och packa hårt, min tanke var att skrapa bort den lilla biten med lera och jord ända ned till berget, sedan köra med 0-32 bergkross blandat med en del av alla mindre stenar jag har. Packar allt hårt en decimeter i taget.

Tanken var att den lilla sänkan då ska fyllas ut helt av något kompakt material. Då kan inte mycket vatten finnas i marken.

Men kan det finnas fördel med något dränerande material i botten, typ bergkross 16-32?

Porfyrgruset har lite fall bortåt. Garaget ska börja där regeln ligger, då kommer hela plattan i stor sett gjutas på en slät berghäll bild 2.

Bergskilar och verktyg på en halvgrävd garageinfart med berg och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förberedd garageinfart med en slät bergshäll och en sänka fylld med grus, markerad regel visar framtida garagets placering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.