Hej!
Jag har 2 stora hundar (en grand danois + en blandis) och ska byta golv.
Vilket e det bästa golvet om man tänker på slitage?
Grandisen väger 90+ kg och när han rivstartar vilket tyvärr händer rätt ofta så håller inte linoliummattan eller parketten.

Finns det fler som har liknande problem kanske?

Det kommer att vara vattenburen golvvärme i hela golvet.
 
Tyresö
Klinkers håller bäst och är lättast att städa (hundhår etc). Sen att det kanske inte är så trevligt att ha klinkers i hela huset, är en annan diskussion.
 
B
jäkligt svårt. klinkers går ju men hur gillar hundarna klinkers?
 
Laminat av bra kvalite. Vi har i hall och kök ett Pergo från -89 och där har kanske inte 90kg hundar rivstartat men både labbar och flat utan repor. Vid entredelen är det klinkers som håller och även står emot blöta hundar. Men som sagt det är ju skillnad på 35 och 90kg.
 
Vi har klinkers i grovkök, hall och kök/allrum sedan har vi bambugolv i sovrum och gästrum det funkar kanon med en Rotti-Pittbull korsning som drar järnet inte ett märke i bambugolvet efter hundklor eller när husse tappade skruvdragaren från takhöjd bambugolv kan jar rekomendera om man har hund.
 
Jag skulle rekommendera klinkers. Har själv lagt det i nästan hela kåken. I sovrummen "snålade" jag in och la laminatgolv istället, vilket jag ångrar nu. Jag kommer lägga klinker där med när tid finnes... (Vet du hur det låter med hundklor mot laminat..??)q(;^;)p
I de stora utrymmena la jag ett "skrovligt" klinker så att det inte skulle bli för halt för hundarna och det funkar utmärkt. Dessutom ljudlöst och behagligt tillsammans med golvvärme.
 
Tack för alla svar!

Var hos en kund idag och satte upp en väggstaty och han hade lagt klinkers i hela huset och det var skit snyggt!!!

Det kommer att bli klinkers i nästan hela huset och sen blir det bambugalv till hundarna.
Kollade på bamugolv och tycker att det e väldigt snyggt.
Ja dem har en hall grovkök med lucka till garage sen en lucka till ett rum på 15 kvm med ytterliggare en hundlucka ut i en hundgård på 100kvm.
Där e dem på dagarna när vi jobbar.
 
Rekommenderar Alloc laminatgolv. Funderade själv på sådant till ett kök en gång. Finns snygga skifferimitationer och det är reptåligt som tusan. Har en bekant som tappade en gjutjärnspanna i ett sånt golv, utan en skråma.
 
Både Alloc som Pergo är ok. Men klinker är bäst.
Har man ingjuten betongvärme - klinkers.
Flyttande - laminat som ovan.
Radiatorer - laminat eller klinkers.

Absolut inget faner eller massiv golv. Inte heller skit laminat eller plast.
 
Nu e det bestämt att det blir klinkers i hela nedervåningen.
Svart skiffer blir det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.