Hej,

Jag kontaktade Klaravik i förebyggande syfte eftersom jag kan bli tvungen att med kort varsel avyttra en massa snickerimaskiner. Det visade sig dock att de inte arbetade mot privatpersoner. Och att de också hade rätt dryga avgifter. Som köpare har de rimliga slagavgifter men uppenbarligen har de lagt kostnaden på säljaren istället.

Så, bästa och billigaste firman?
 
Sälj här i forumet!
 
Tradera
 
Fadai
Blocket funkar skitbra för nästan allt.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Sälj här i forumet!
Ja jo visst. Men jag undrar om det går tillräckligt snabbt ex. Jag har ju länge kollat på de där firmorna och tänkt att det är "säljarens marknad" eftersom det fan inte går att köpa något där pga höga priser. Nu känns det lite mer som att firmorna skinnar både säljare och köpare. Rätt smart.

Men vad jag var ute efter var väl en nästan automatisk lösning som tar ~en vecka och löser mina problem om det blir aktuellt. Annars kan det ju bli obegränsat med problem, speciellt om köpare förstår att jag har tidsnöd och kommunen hotar ex med att köra mina grejer till tippen.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
B
B Blazermannen skrev:
Det här kanske kan vara något:

[länk]
Vad har de för provision? På Klaravik gällde följande:

"KLARAVIKS PROVISION (BASERAT PÅ FÖRSÄLJNINGSBELOPPET EXKLUSIVE MOMS)
50 000 kr och mer = 8%
20 000 kr - 49 999 = 10%
10 000 kr - 19 999 = 20%
9 999 kr och mindre = 25% "
 
B
Det verkar som man måste kontakta dem för att få reda på provisionen. Jag har aldrig nyttjat deras tjänster, råkade bara ramla in där när jag satt och slösurfade.
 
Vad har hänt.... att sälja snickerimaskinerna är ju ingenting man gör innan det verkligen är kris.

Med tanke på att försäljningspriset för dina maskiner är bara småpengar jämfört med återanskaffningspriset så har du mycket att vinna på att mumifiera dem i någon lada i väntan på bättre tider.

Om du har en sinkmaskin som du vill bli av med kan det hända att jag är intresserad beroende på hur det ser ut i min kassa just då. Transport brukar gå att ordna.
 
Magasinera på shurgard
Eller pantbank
 
Netauktion: 3500kr i startavgift och 16% i provision. Jösses alltså.

H heimlaga skrev:
Vad har hänt.... att sälja snickerimaskinerna är ju ingenting man gör innan det verkligen är kris.
Ja i grund och botten handlar det om att ha med andra människor att göra. Kan inte förvara dem hemma och ha dem där de står i dag är förenat med andra människors godtycke och ointresse eller rent ut av fientlighet. Plus ett stort mått paragrafrytteri. Tanken på den gemensamma verkstaden är (nästan) död.
 
Ps Auction: 20% provision ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.