Jag har köpt ett antal LED-downlights där det medföljer en Driver till varje Armatur. LED-drivern har en ingång för anslutningsledningen som är bristfällig och jag önskar tips på hur jag ansluter ledarna med avseende på mekaniskt skydd och dragavlastning. Jag hade tänkt använda FK i flexrör, men det blir inte bra. 175970-4-xerolight_led_downlight_trim7_inkl_driver_02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Drivdonet på bilden brukar ju ha väldigt bra anslutningar? Åtminstone Designlights variant av drivdonet.
Är det ett annat drivdon du har eller varför är anslutningarna bristfälliga?

//Patrik
 
Det är original drivdon. Jag saknar en dragavlastning eftersom jag inte kan fästa flexröret i Drivdonet utan i en muff på pottorna. I flexrören ligger RHH som sammanstrålar i Dosa med Wago.
 
Slangen ska inte in i drivdonet?? In med Trådarna bara och tryck dit dragavlastningen.

//Patrik
 
Självklart förtår jag att flexröret inte ska in i drivdonet. Vad jag menar är att jag om flexröret suttit fast i drivdonet hade det fungerat som dragavlastning eftersom jag inte hittar någon riktig dragavlastning i drivdonet. Täcklocket over plinten går att klämma fast men får då mer funktionen av en giljotin.
 
Det är tänkt att bara dragavlasta trådarna. Blir det som en giljotin så trycker du åt den för hårt. Drivdonet ska ju ligga i pottan så det krävs ingen värstingdragavlastning. :)

//Patril
 
Det är väl bara att bita ihop och acceptera att det mesta är smäck nu för tiden! ;)
 
Lite avskal fungerar som skydd. RHH är dubbel isolerad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.