Hej!

Jag ska bygga ut altanen med ett soldäck framför det inglasade uterummet och tänkte fråga hur man ska fästa bärlinan till soldäcket jag ska bygga ut?
Lägger ut en bild på uterummet och där jag ska bygga soldäcket.
 
  • Gräsplätt med grusblandat område, skugga av person, soligt, trädäck, häck, betongblock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bongoloid skrev:
Hej!

Jag ska bygga ut altanen med ett soldäck framför det inglasade uterummet och tänkte fråga hur man ska fästa bärlinan till soldäcket jag ska bygga ut?
Lägger ut en bild på uterummet och där jag ska bygga soldäcket.
Du får lossa några av de stående trallbitar som utgör kjol/inklädnad på den altandel du har framför inglasningen och kolla om du kan fästa den där.
 
Tänkte på det annars om det behövs en bärlina?
Om man lägger reglar med 60 cc längs med soldäcket så kanske det inte behövs?
 
Någon annan som har några tips? Tänkte jag skulle slippa ta bort det som är inklätt redan på altanen.
 
Är väll bara o skruva utanpå. Spelar väll kvitta om det sitter tryckt trall bakom
 
B Bongoloid skrev:
Tänkte på det annars om det behövs en bärlina?
Om man lägger reglar med 60 cc längs med soldäcket så kanske det inte behövs?
Längs med, vad ska du fästa dom i?
Eller menar du en plintrad in mot befintlig del?

Är det inte 4 skruv för att få bort inklädnadsbrädan?

Ska du fortsätta på befintlig del behöver dom bort oavsett.
 
K krenr09 skrev:
Är väll bara o skruva utanpå. Spelar väll kvitta om det sitter tryckt trall bakom
Under förutsättning att det finns något bakom som bär upp den.
 
Det ska vara en nivåskillnad från den korta trallen som ligger framför skjutpartierna till soldäcket. Det kanske räcker att lägga reglar längsgående och sedan skruva trallen på det?
Tänkte lägga stenplattor under istället för att gräva ner plintar. Funkar det bra?
 
  • Solig trädgård, skugga av person, ojämnt gräs, parkbänk, staket, odlingsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.