Halloj!
Skall fästa en regel i väggen till mitt altanbygge och det visar sig att regeln kommer hamna ganska precis mellan fasaden och grunden (leca).
Fasaden är någon halv cm längre ut än grunden på vissa ställen, vilket ger en liten vinkel på regeln. Hur hade ni gjort här?
 
  • Grå husfasad som sticker ut över lecablockgrund med mätsnören, ojämn yta för regelfäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kallskuret skrev:
Halloj!
Skall fästa en regel i väggen till mitt altanbygge och det visar sig att regeln kommer hamna ganska precis mellan fasaden och grunden (leca).
Fasaden är någon halv cm längre ut än grunden på vissa ställen, vilket ger en liten vinkel på regeln. Hur hade ni gjort här?
10mm pallningsbricka
 
F fribygg skrev:
10mm pallningsbricka
Då hade du alltså skruvat i lecan?
 
10 mm pallningsbricka på fasaden om du ska skruva i fasaden, ett snabbt enkelt och billigt sätt att överbrygga skillnaderna mellan fasad och grund.

Jag skulle föredra att sätta bärlinan på plint fristående från hus och fasad.
 
F fribygg skrev:
10 mm pallningsbricka på fasaden om du ska skruva i fasaden, ett snabbt enkelt och billigt sätt att överbrygga skillnaderna mellan fasad och grund.

Jag skulle föredra att sätta bärlinan på plint fristående från hus och fasad.
Tack för svaret! Nu är det fasaden som sticker ut lite längre än grunden så jag antar att jag måste skriva pallningsbrickan på grunden.
 
K Kallskuret skrev:
Tack för svaret! Nu är det fasaden som sticker ut lite längre än grunden så jag antar att jag måste skriva pallningsbrickan på grunden.
Eller lägga ett par plattor på marken och sätta bärlinan på plattorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.