Är ute efter en hygglig pjäs till Autocad och Revit samt enklare rendering och 3D.
Budget är 25k ca , men kan gå både högre och lägre.
Har kikat på en Dell Xps 15, i7 (9gen) , 16GB ram 2666mhz mm.
Någon som har andra tips?
Gärna 15 tum.

Med vänlig hälsning, fremax
 
richardtenggren
Det har alltid suttit Quadro-kort i mina jobbdatorer, de senaste har varit Lenovo P-serien. Idag kör jag på en P51, men I7 och 48 GB ram.

Men en kollega har en Precision 5540(?) tror jag, den ser riktigt trevlig ut, dock lite dyr kanske, men finns billigare varianter.

Edit:
Själv har jag ritat vårt hus i Revit på min Surface PRO 3, det gick helt okej. Nu har jag Revit på jobbdatorn så var ett tag sedan jag testade.
 
Redigerat:
48gb (!) vad jobbar du med :surprised:

Med vänlig hälsning, fremax
 
Har en precision 5520 som jobbdator. Är i princip samma som xps 15, men med xenon prolle och quadro kort. Har 4k skärm också. Kör elektronik cad till vardags på extern 27" skärm, skulle säga att det går hjälpligt på 15". Valde mellan den och thinkpad, men fick bli Dell pga. den mindre formfaktorn.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Mycket ram är bra vid simuleringar eller vid behandling av data från 3d-scanningar osv. Då slipper den tex skriva till disken vid större simuleringar.

Jag jobbar mest i Inventor, Navis och Ansys, men även en del AutoCAD för att kolla samt fixa lite ritningar.

S swirve skrev:
Har en precision 5520 som jobbdator...
Valde mellan den och thinkpad, men fick bli Dell pga. den mindre formfaktorn.
Vill också ha en Precision, hoppas det blir Dell i ”mitt” nya bolag.
 
Kommer att sitta med 2st externa 24” på kontoret , och med Dell 4919dw hemma.
Gillar att arbeta med 2-3 skärmar så på språng så används Ipaden som andra skärm. Dell har känts välbyggd (endast testat xps 13) men fått Asus rekommenderat, dock med sämre spec vad jag kunnat se.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Har precis börjat köra med min Dell 5540, blixtförälskad.
 
5540 är riktigt trevlig. Det är verkligen stor skillnad på grafikkorten. Quadro T familjen är mycket effektivare. Så ett Quadro T2000 grafikkort i 5540 gör den kompetent både till cad och spel.

Kör man extremt mycket tunga saker som simuleringar och renderingar är det bättre att gå upo till en tjockare modell som har tystare fläktar. Men för vanligt cad jobb är en 5540 riktigt nice, speciellt med en bra usb-c/thunderbolt 3 docka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.