Hej.
tänkte köpa en ny bärbar dator (den gamla funkar knappt till youtube).
Tänkte mig i prisklass 8000- 12000:-

Jag och sönerna spelar en del spel och jag tänkte köpa en bärbar som går att spela på.
Jag har inte tänkt mig att köra det senaste call of duty på högsta grafikinställningarna men ändå så att den är spelbar med de nyaste spelen.

Det finns ju en uppsjö av olika grafikkortsalternativ, så vad ska man ha för grafikkort?

Nvidia har jag alltid tyckt om på den stationära datorn, det jag har i den nu är ett nvidia 9800GT 1GB.
Om jag vill ha ett motsvarande på en bärbar, vilket ska jag då välja?
 
C
Kika på Dell XPS kanske. Tillexempel.
 
cheetah1 skrev:
Kika på Dell XPS kanske. Tillexempel.
Det finns ju massor av alternativ där, det säger inte mig någonting.
 
C
Jag tänkte att eftersom det lät som att du visste vad du ville ha så skulle du hitta nåt. Blir någ svårt att få till nåt riktigt bra i din prisklass...
Nån av dessa?
 
cheetah1 skrev:
Jag tänkte att eftersom det lät som att du visste vad du ville ha så skulle du hitta nåt. Blir någ svårt att få till nåt riktigt bra i din prisklass...
Nån av dessa?

Du är snäll som försker hjälpa mig, och jag vet vad jag vill ha men inte vad det heter typ :D (om du förstår) det är bara massor av siffror för mig....

Som jag skrev så vill jag veta vad ett bärbart grafikkort heter som motsvarar det jag redan har i min stationära dator.
 
Dell alienware m15x med nvidia gtx260m (liknande prestandra som 9800gt) kostar stax under 20 tusen. Tror det blir väldigt svårt att hitta motsvarande prestanda för 10-12 tusen. Dessutom låter snabba bärbara som höfläktar och drar stora mängder ström och blir varma (stort strömagg så datorn blir snarare släpbar än bärbar).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.