Håller som bäst på och planerar det nya köket och funderar en del kring detta med bänkskivorna.
Skulle helst ha i grå granit eller marmor men det är ju så dyrt.
Har hört att det går att köpa bänkskivor i sten från firmor i tex Lettland, har någon här koll på detta?
 
Dyrt är relativt
De finns i svensk grå Bohusgranit med rak framkant för ca: 1900:- / löpmeter 60cm djup
Gråvit Carrara marmor för samma pengar
Om du vill kan jag skicka ett Pm
 
Alla förslag och idéer tas tacksamt emot. Knyttet
 
knyttet skrev:
Alla förslag och idéer tas tacksamt emot. Knyttet
Du har ett Pm
 
Tessok skrev:
Dyrt är relativt
De finns i svensk grå Bohusgranit med rak framkant för ca: 1900:- / löpmeter 60cm djup
Gråvit Carrara marmor för samma pengar
Om du vill kan jag skicka ett Pm
Får jag haka på här också...vi ska helrenovera vårt nyinköpta hus till våren och göra ett stooort kök. Vill ha i allafall några arbetsytor i granit/sten.

Alla tips mottages tacksamt....:)
 
polen.......
 
Ikea säljer måttbeställda granitskivor - görs av firma i Tyskland (iallafall mina). Snyggt och betydligt billigare än konkurrenterna (då menar jag de svenska).
 
Vi har byggt om vårt kök nu under hösten, vi fick ett pris på granit skivor på 50.000 kr av Kvik. Men vi köpte granitskivor Nero assoluto på ett företag i Katrineholm för 23.000 kr. Kanon service tog 2 veckor till leverans. Mycket bra kvalité. Så vi rekomenderar varmt Hellbergs Marmor! www.hellbergsmarmor.se
 
Lånar den här gamla tråden, är också intresserad av granitskiva.

Tessok, kan du skicka ett PM till mig med, har förstått att du jobbar med försäljning av granitskivor och efter att ha läst dina inlägg tycker jag verkar du mycket kunnig inom området.
 
Kaiserfranz skrev:
Lånar den här gamla tråden, är också intresserad av granitskiva.

Tessok, kan du skicka ett PM till mig med, har förstått att du jobbar med försäljning av granitskivor och efter att ha läst dina inlägg tycker jag verkar du mycket kunnig inom området.
Ett PM har du
 
Tessok
du får gärna skicka ett PM till mig med.
 
Mig med. :)
 
Jag vill gärna ha ett PM också...
 
När vi kikade på granit så kom det kanske tydligt fram att det inte var löpmeterpriset som var den stora boven. Det var kostnaden för att få diskho monterad samt hålsågning för häll, förstärkningar samt frakt och montering som gjorde att det drog iväg.

Vi valde till slut en finare laminatskiva (som går lätt att frakta och montera själv, inklusive hålsågning... planmonterad diskho är fortfarande dyrt =))
 
Jag tar gärna emot ett PM jag också. Vi håller också på att leta skivpriser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.