Förslag på vart man kan köpa obehandlad EK bänkskiva, 40mm till bra pris?

Stockholm/Gotlands område, eller nått företag som kan skicka.

Må så gott i värmen byggkamrater
//DVE
 
Culimar har Ok priser, ska just beställa därifrån
www.culimar.se
 
  • Gilla
FNylen
  • Laddar…
Due Gaston12, har du jämfört Culimar med LGs, som bla Sigro.se säljer?

Hur står sig dom priserna mot varandra?

//DVE
 
Jag är också ute efter någon lämplig skiva i 40mm tjocklek, som jag har tänkt att betsa riktigt mörkt (helst i stil med Wenge, http://www.culimar.se/images/wenge_stavlimmad_30mm.jpg , men vet inte om det ens är möjligt?).

Säljer Culimar eller Sigro obehandlat? Skivorna och priserna som visas på hemsidan är väl bara för behandlade skivor? Ikeas pris ligger på rätt nivå för min smak, men den är ju inte obehandlad.
 
Rusta har bänkskivor i ek som är 38mm. Det står inte på hemsidan om den är behandlad, men kommentaren "behandlas med fördel" antyder att den inte är det. Om jag inte helt missminner mig finns det på Rusta i Visby ekskivor i betydligt fler dimensioner än på deras hemsida.
 
Köpte på IKEA och de var rejält grundoljande och riktigt bra kvalitet
 
DVE skrev:
Due Gaston12, har du jämfört Culimar med LGs, som bla Sigro.se säljer?

Hur står sig dom priserna mot varandra?

//DVE
Ganska lika i pris, men jag behöver en 1200 mm bred som ska sågas till i en viss form efter ritning och då känns det bra att kunna åka till Culimar och prata med dem. På sigro har de inte 1200 mm bred.a skivor. Jag får betala ca 16 000 för en 3,7 m lång skiva sågad så att den har en rund matplats i sin ände (hela skivan är "kommaformad").
 
Prata med närmsta snickeri om dom inte kan göra skivan åt dig.
har en kompis som gjorde så fick det billigare än om han skule köpt ikeas skivor och fått dom kapade..
Sen en finess till hans skivor är fullängds stavar =skitsnyggt i min mening samt att han hade en del special bredder så det var därför han frågade på snickeri..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.