Hejsan.

Är det någon här som har erfarenhet av en granitsort som heter Blue Labrador? Har tänkt ha den som bänkskiva i köket som är i björk. Vidare undrar jag om det finns någon i Skåne som har ett bra ställe att inhandla granit från? Har varit i kontakt med Landernäs i Lund och fått en offert på 8500:- ex moms/m2 :-/
I Danmark är kostar samma sten mindre än hälften. Varför ska det va så förbaskat dyrt i Svedala? Graniten kommer från Norge så tullar o moms kan vara en förklaring.

/Martin
 
Det var verkligen dyrt!!
Vi ska köpa här i Stockholm av en granit firma. Dom har Blue labrador men vi valde Butterfly, vi tyckte att den har mycket mer djup.
Priset 1500-2700 löpmeter ex moms beroende på vilken granit du väljer.
Det många tar bra betalt för är kanterna och infällning (hålltagning). Den firma som vi anlitar är mycket billigare än alla andra vi frågade. T ex kanterna ingår i priset.
Dom flesta stenar kommer från Finland, Norge eller t o m Brasilien.
För det priset du fick är t o m billigare att transportera den från Stockholm ner. :-/
 
Det låter som jag pratade med fel firma.. I de 8500 /m2 var inte kostnad för håltagning inräknad. Det skulle kosta 2600 per hål. Sen tillkom även armering av hålet på 500 spänn. Vilken firma har ni haft kontakt med i Stockholm?

/Martin
 
Det låter som om du har träffat några skojare eller har du uppfattat fel.
Priset i Stockholm generellt på stenskivor är mellan 1500-4000 /m2.
Det som är dyrt är bearbettning. Några tar upp till 8000 för en hålltaggning!
Firman som jag anlitar tar t ex.
Med en Flush-fit monterad diskho, diskbänken monteras helt i plan med stenskivans yta. Priset 1700
Tar han ingenting för kanten, många tar 200-300/m för att göra kanten. Graniten är 3 cm tjock.
Firman heter Sten Giganten och ligger backom Ikea Barkaby. Mycket trevliga är dom dessutom.
Om du vill kan jag skicka telefonnumret till dom.

 
Jag har fått en offert på bänkskivor (30 mm) med fasad kant i ljus Blue Labrador granit. Denna granit betingar ett pris av 8500 per kvm(jag vet inte hur stor del av priset som är direkt beroende på fasningen). Om man tar en annan granit t.ex bohusgranit kommer man ner betydligt i pris, men jag vill ha Blue Labrador eftersom den går så bra ihop med björkluckorna.. Telenumret hittade jag på gulasidorna, men tack i alla fall ;)

/Martin
 
Tycker det blev dyrt ändå ;)
Gjorde en liten test på internet
http://www.asasten.com
Där kan man göra en kalkyl med kanter, hålltaggning, diskho, etc.
Kom till 43000 med din Labrador med 6,10 meter bänkskiva.
Testa själv.

;D
 
Bra site! :)

Vore väl själva fanken om inte jag skulle kunna hitta en stenleverantör här nere som kan matcha det priset.

Tackar o bockar för all hjälp! ;D

/Martin
 
För säkerhetsskull ring och fråga på Sten Giganten.
Vår kommer att gå på 25-3000 med allt ! och det är inte den billigaste skivan, den är väldigt speciellt.
Skicka skiss så får dom räkna på det.
Diskhon från Franke kommer vi att köpa i Tyskland, här kostar 6000 där kostar 2400, som kranar och dusch massage och andra saker, halva priset!
Samma gäller för kakel och klinkers som här kostar 400-450 /m2, i Tyskland kostar 100!!

Lycka till!
 
Sweli skrev:
Det låter som om du har träffat några skojare eller har du uppfattat fel.
Priset i Stockholm generellt på stenskivor är mellan 1500-4000 /m2.
Det som är dyrt är bearbettning. Några tar upp till 8000 för en hålltaggning!
Firman som jag anlitar tar t ex.
Med en Flush-fit monterad diskho, diskbänken monteras helt i plan med stenskivans yta. Priset 1700
Tar han ingenting för kanten, många tar 200-300/m för att göra kanten. Graniten är 3 cm tjock.
Firman heter Sten Giganten och ligger backom Ikea Barkaby. Mycket trevliga är dom dessutom.
Om du vill kan jag skicka telefonnumret till dom.

Någon som vet om Sten Giganten fortfarande finns och i så fall kan hjälpa mig med deras telefonnummer?

Sven
 
hej

på tal om granit... gå in på www.granitinterior.se

dom har kanon priser å dom e kanon.. vi e många som e nöjda :D
 
Hej hej,

Vad hette firman i Danmark som du fått pris från???
Jag har handlat där tidigare men hittar dom inte längre :(
Finns bara scanstone.com nu och dom gör ju tydligen inte köksskivor längre.

Hör av dig så jag får veta namnet på friman i Danmark.

Mvh

Kay
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.