För 15 dagar sedan köpte jag min bänkskiva i granit från Diapol.
När de monterade den såg jag att den hade en spricka framför diskbänken,
jag ringde till Diapol, de kom och sa att vi får en ny bänskskiva.
Efter 10 dagar kom killarna och monterade en ny skiva (det var igår) och
i morse kollade jag lite närmare på den, såg en repa på kanten var livrädd, o nej igen tänkte jag. Repan eller sprickan ser jag bara på underdelen av skivan eftersom den är inte pollerad där, den ser lite blöt ut, alltså man ser ett sträck på ca 40 cm som är lite mörkare än själva stenen, som om den är smörjad med nåt - så från kanten som är pollerad går ett sträck lite zick zack och fortsätter på undersidan av bänken.
Vad gör jag nu, vågar inte tro att det händer igen, är jag en olycksfågel.
 
Jag hade gärna sett att dom kom hem och inspekterade problemet om det hade varit hos mig.
 
förra gången försökte de säga att det inte var en spricka utan en repa som de kan pollera liet men jag var envis och de lovade mig en ny skiva.
Det är jätte svårt att bevisa, jag vet att de kommer att säga samma sak, de var lite tjuriga när de kom den här gågen och bytte skivan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.