Vill så gärna ha det medans mannen är lite motsträvig, mest pga priset. Vad jag förstår så kostar det mkt för att såga ur för spishäll och diskho.Någon som har en hint om vad en skiva i svart granit 3,30 lång kostar med två hål i?
 
Jag har precis samma fråga (i mitt fall 3,0 meter).

Finns det mer eller mindre duktiga stenhuggare i branchen, eller kan man gå efter bästa pris (för den granittyp man nu fastnar för)?

Finns det anledning att vända sig direkt till stenfirmorna, eller blir det samma pris och möjligen mer tryggt att gå via en köksleverantör eller byggmarknad?

Sorry, att jag hänger på och norpar lite av tråden, hoppas att du Allimac har användning även av sådan info som jag, utöver din fråga, suktar efter. :)
 
Häng på du bara!Mina frågor fick helt plötsligt korrekt formuleringar :D
 
Hej, jag har kollat runt lite på granitbänkar och priserna varierar verkligen. Har fortfarande inte köpt någon, men är väldigt sugen på det. :p

Det vi kollade på var en helsvart sten, "Absolute black" kalldes den för i den butiken.
Totalpriset skulle bli 19000kr för 2 skivor 60cm djupa 3cm höga, en 91cm med kantslipad på två sidor och en skiva 245cm med 2 kanter slipade + urtag för diskbänk(Ursågning ca 4000kr) och en Blanco-bänk (3000kr). Mätning, montering och frakt ingick. Skivorna beställdes via köksfirman från Polen tror jag. Hur kvaliten är kan jag inte bedömma.
 
Kvik säljer svart granit för ca 2 600:- per löpmeter. Urtag för ho och hål för blandare tillkommer med ca
2 100:-.
 
kris skrev:
Hej !

Jag käner en firma som tar 2700 kronor/km och hål tagning och kant slipning är gratis .
Oj! Det var billigt, 2700 kr per kilometer

:surprised: :D ;D ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.