Vi renoverar vårt kök och har haft turen att få ett par gamla laminatskivor med virrvarrmönster i fint skick och jag funderar på kapytor och inpassning. Skulle ni lacka kapytorna runt diskbänken med tex golvlack och sen silikon vid montering, eller räcker det med silikon? Och hur mycket avstånd mellan bänkskivan och diskbänken ska man ha för att fylla i silikon? Tacksam för svar. Ett gammalt laminatkök med virrvarrmönster nära en diskbänk med spår för silikonfogning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AXS
Redigt med silikon funkar bra. Det ska vara mättat och tryckas ut på alla sidor.

Själv lämnade jag in på kantning av alla snitt. Tror det är något smältlim och e det har funkat bra hos oss. Tror det kostade knappt 200:- per meter för ek.
 
AXS AXS skrev:
Redigt med silikon funkar bra. Det ska vara mättat och tryckas ut på alla sidor.

Själv lämnade jag in på kantning av alla snitt. Tror det är något smältlim och e det har funkat bra hos oss. Tror det kostade knappt 200:- per meter för ek.
Tack för svaret! Men är det någon vits att kanta en yta som inte blir synlig? Är det inte underarbetet, lacken som gör sågytan vattentät?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.