Hej!

Är på jakt efter en laminatskiva som är 70 cm djup till vår tvättstuga. Vi skall ha en tvättho infälld.

1. Vilken typ av infällnad rekommenderar ni? Underlimmad känns ju bäst, men är det dyrt att få monterat? Billigast verkar vara att köpa en ho och skivan separat och sen såga själv. Men underlimmat fixar man väl inte själv, eller?

2. Var köper man billiga och bra 70 djupa laminatskivor i Göteborgsområdet?

// Lennart
 
1. Om du skall ha en infälld ho i en laminatskiva är det nog bara "överlimmad" som gäller. Hur skulle annars snittet i skivan vattensäkras?
Ifö har trevliga infällnadshoar.
2. De enda jag hittade som kunde leverera bra 70-skivor till hyfsade priser i Göteborg var Marbodal. Besökte deras butik på Södra vägen och fick leverat till Lorenz Bygg på Marieholm.
 
T
Planlimmad funkar med laminat!
 
Hej,

Jag har faktiskt köpt Marbodalkök för ett år sedan, och var då på Optimera på Marieholm och kompletterade med luckdämpare mm. De kunde fixa 70 djupa skivor, men hade leveranstid på ca en månad. Så det fick bli Ikea, eftersom de ligger klart lägre i pris, men också har 1 månads leveranstid.

Tänkte då köpa en ho på t ex Bauhaus och "överlimma".

Planlimmat - hur funkar det? Underlimmat har jag sett på laminat, men då kommer det färdigmonterat med bänkskivan, så det fixar man nog inte själv. Är planlimmat någon mellanvariant?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.