funkar det med 26mm tjock bänkskiva eller ser det för klent ut?
Massivt mörkt trä hade jag tänkt mig?
 
Det kommer säkert att bli "modernt" om några år eftersom alla strävar efter så tjocka skivor som möjligt. Har det i badrummet och det ser bra ut, när jag tar loss den och provar den i köket så ser det klent ut, konstigt det där ...

Henrik
 
Ska Du ha nedsänkt diskho?
Annars kanske det blir en kant mot
en standard ho? (30 mm tjock)

Mvh Putte
 
Nedsänkt diskho ska jag ha så det är lugnt.

Fler egna erfarenheter? andra reflektioner?
 
Trenden är ju antingen riktigt feta bänkskivor eller riktigt tunna, eleganta skivor. ;)

TyraMyra
 
räknas då 26mm till riktigt tunn? :-[
 
Varför inte gå ner till 15-20mm? :cool:

TyraMyra
 
26mm funkar prima. Se bara till att ha en skiva med skarp framkant då en rundad kant "smalnar av" skivan något.
 
R
26 mm låter fult. Ser det inte fattigt ut? Men vill man ha skiten så är det väl bara att använda det då... Usch!
 
jag tror 26 mm kan bli jättesnyggt, stilrent och något minimalistiskt
 
RicoRider skrev:
Allra mest minimalistisk blir det utan bänkskivor. Lite jobbigt med en massa fiskrens, smulor och annat i underskåpen bara. Men satan vad minimalistiskt det blir.

Tror iofs att man väljer 26 mm skivor för att det är billigare än normaltjocka.
2400x600x26 massiv valnöt för 799:-

alt.

2500:- löpmetern för 40 mm tjock.
 
RicoRider skrev:
Allra mest minimalistisk blir det utan bänkskivor. Lite jobbigt med en massa fiskrens, smulor och annat i underskåpen bara. Men satan vad minimalistiskt det blir.

Tror iofs att man väljer 26 mm skivor för att det är billigare än normaltjocka.
Varför är du så otrevlig? Är du säker på att du trivs på detta forum?
gaia
 
Det är väl omöjligt att säga utan att veta hur resten av köket ser ut? Jag tycker iaf att det är helheten som avgör...
 
26 mm är inte fanér. Under många år var bänkskivor inte tjockare än 30 mm. För många av oss dödliga är 4 mm inte så märkbart. Skönheten lär dessutom ligga i betraktarens öga. Humor är trevligt, annars.

Nu satsar Coop hårt med byggvaror, de har bänkskivor i massiv ek, grundoljad, 27mm, 610x2420 kostar 699 kr, prutat o klart. (27 mm ger bara 3 mm skillnad mot tidigare standard dessutom)

Sin bänkskiva ska man trivas med, ingen annan lär titta lika mycket på den som du själv - inte ens RicoRider ;)

/me
 
Som sagt det är modet som avgör, nu är det 4cm, snart är det 2,6 cm (igen)
eller så blir det på modet för att det är billigare :)

.Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.