ikea har en gammal variant av underbelysning som man kan koppla ihop med tryckknapp, eluttag och seriekoppla alltihop. Självklart så har dom bytt ut dom fiffiga grejorna och nu finns inte tryckknappen kvar och dom dubbla eluttagen som man kopplar ihop leder bara strömmen vidare och den behöver egen matning.
Någon som vet någon liknande variant som den gammla ikea bänkbelysningen som man kan koppla in fas nolla jord och seriekoppla rubbet med en likadan tryckknapp ihop?

MVH Texastaz
 
Ska ju helst vara spottar
 
Den varianten du efterfrågar finns på Clas Ohlson. Min make kopplade dessutom på en sep rörelsedetektor som hör till samma serie, så nu räcker det att vi kommer nära så tänds det. Kanonbra, inga kladdiga fingrar som behöver leta efter tryckknappen. Det är t o m bättre pris än IKEAs!
 
Ser lovande ut är det denna variant ni har?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=98062763
finns det tryckknapp till den armaturen? och vad finns det mer för grejer till denna serie om det är en serie? hittar inget på classes sida. har ni bara en matning med fas nolla jord på denna variant? så att dom är serie kopplade
 
Nix, inte den du plockat fram. Måste erkänna att det var inte lätt att hitta på deras hemsida (för jag hittade inte kvittot heller så jag kunde kolla där). Det är ju lite konstigt då de lägger belysning som skall vara under köksskåp o dyl under "Glödlampor" och under där kommer "Halogenlampor". Där finner du det vi har- Halogenbelysning med 2 eller 3 st 20 W halogenlampor. De finns i vitt och aluminium. Däremot kan jag ej finna "rörelsedetektorn" som vi har till...den hängde bredvid dessa berörda halogenlampor i butiken.
Nu har jag även frågat maken, Japp! det har bara en matning med fas nolla jord, är seriekopplade. Det är bra "färg" på ljuset också då de är tända. Vi är så nöjda så!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.