Vet inte om detta är rätt forum, kanske ska vara på kök eller inredning???

Men hur som hellst så undrar jag om 94 cm (inkl allt) är för hög bänkhöjd in en tvättstuga? Det är både bänk för att vika tvätt på och bänk med tvättho. Alternativet är att gå ner 10cm, men 84cm tror jag är för lågt.
 
Hej!

Jag brukar sy mycket och då står jag vid ett bord som är lite högre än en strykbräda på sitt högsta läge, jag skulle gissa typ 105 cm. Det är perfekt för mig som är 167 lång. Hur hög bänken ska vara beror ju mycket på hur hög den som ska jobba där är. Men av 84 och 94 skulle jag definitivt välja 94. Det är inte bättre att stå och böja på ryggen när man viker tvätt än när man diskar.

:) pinebar
 
Bra, du tänker likadant som jag. Jag ville bara höra någon säger 94 innan jag börjar borra och skruva, tack ska du ha.
 
Dr.SiC skrev:
Vet inte om detta är rätt forum, kanske ska vara på kök eller inredning???

Men hur som hellst så undrar jag om 94 cm (inkl allt) är för hög bänkhöjd in en tvättstuga? Det är både bänk för att vika tvätt på och bänk med tvättho. Alternativet är att gå ner 10cm, men 84cm tror jag är för lågt.

Vi har byggt Stockholms finaste tvättstuga! ;-)

Vi har vanliga köksstommar som bänken vilar på. Den arbetshöjden är alldeles förträfflig att vika tvätt på, byta blöjor på, ha tvätthon på. Jag är 160 och maken 190 - funkar för oss båda!

Sitta och sy vid bänken skulle dock inte funka.... :-0

// Snäckan
 
snackan68 skrev:
Vi har byggt Stockholms finaste tvättstuga! ;-)
Får man se en inspirationsbild? Hittar ingen på hemsidan, men jag kanske är dålig på att leta...

/Elin
 
kloka_elin skrev:
Får man se en inspirationsbild? Hittar ingen på hemsidan, men jag kanske är dålig på att leta...

/Elin
Oj då!

Vi har visst ingen bild på färdiga tvättstugan.... får återkomma med det.
Däremot på länken nedan kan du se den dataritade skissen....

Kök

// Snäckan
 
Det blev nästan 96cm efter att skruvarna under fixerat skivan plant. Jag presenterar här och nu det halvfärdiga resultatet, håll till godo...

Skåp från Ikea (Ädel vit), ben (rostfria) och skiva (HP-laminat) från Hornbach.
 
  • tvättstugebänk_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • tvättstugebänk_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.