Hej!

Jag bor i en bostadsrätt som har placerat en kombi-tvättmaskin i alla lägenheter som bara står där. Ingen förvaring etc.

Eftersom jag är rätt rädd för att borra i badrummet så ställde jag förvaltaren frågan om de skulle kunna hjälpa mig montera en bänk över maskinen då jag gärna vill använda den ytan för att ställa medel, vika kläder etc.

Jag skickade denna bild som exempel och de sa att de kan hjälpa till mig med det. Priset de ville ha var 2000kr + kostanden för material.
Jag tyckte det var högt så nu funderar jag på att lösa det själv.

Vad behöver jag tänka på?
Vart köper jag en sådan bänk som bilden? Vad borde det kosta ungefär?
Jag tar hjälp av kunniga för monteringen men tar gärna med mig tips på hur man vet att man borrar på rätt ställe och inte förstör något.

Tack för hjälp!
 
  • Kombi-tvättmaskin i badrum med vit arbetsbänk ovanför, vita väggar och mörkt klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Det är en bänkskiva med hyllkonsoler på bilden.
Man får köpa en bänkskiva, såga till den, sedan montera konsoler.

Pris allt från 1000kr och uppåt beroende på vilken bänkskiva du väljer.

Men finns ju färdiga lösningar, exempelvis på Ikea, Amazon etc.. där du inte behöver skruva i väggen.
 
  • Vit bänkskiva ovanpå en tvättmaskin med en korg, flaskor och handdukar på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kirre2021 skrev:
Det är en bänkskiva med hyllkonsoler på bilden.
Man får köpa en bänkskiva, såga till den, sedan montera konsoler.

Pris allt från 1000kr och uppåt beroende på vilken bänkskiva du väljer.

Men finns ju färdiga lösningar, exempelvis på Ikea, Amazon etc.. där du inte behöver skruva i väggen.
Jag kikade på detta, men jag kan inte ha en sån då röret till maskinen har monterat åt sidan brevid. Kanske kan såga ut ett hål iförsig.
Problemet är att den vibrerar så extremt så alla saker faller ner, tror jag kommer ha samma problem med en sådan lösning. Vad tror du?
 
K
Vibbrerar gör alla maskiner men det ska inte vara så att saker ramlar ner, då står inte tvättmaskinen rakt eller så är det fel på den.

Vilken lösning som är bäst måste du nog avgöra själv.
 
Kanske är något fel då! Jag borde nog kika på det. Har inte haft tvättmaskin i min egna bostad förr så har inte mycket att jämföra med.

Tackar så mycket för svaren!
K Kirre2021 skrev:
Vibbrerar gör alla maskiner men det ska inte vara så att saker ramlar ner, då står inte tvättmaskinen rakt eller så är det fel på den.

Vilken lösning som är bäst måste du nog avgöra själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.