Jag har nyligen köpt en bostadsrätt. Allt var nyrenoverat förutom badrummet.
Om något år har jag tänkt att riva ut allt och ha duschhörna istället för badkar. Jag tänker ha det helkaklat och klinker på golvet.
Ytan är ca 6 kvm.
Allt ska göras av fackman och då tillkommer arbetskostnaden.
Hur mycket tror ni det skulle kosta uppskattningsvis?
 
Det bestämmer du själv, allt mellan 100k till en miljon är möjligt. Är det matta eller kakel idag? Vilket skick är det på väggar och tak? Vill du ha spottar i taket? Extra-delux toalett med rumpdusch eller en standardholk från Byggmax? Vitt "simhallskakel" 15x15 cm eller italiensk marmor 100x60? Förgyllda kranar från någon exklusiv designbutik eller enkla blandare från Ikea?
 
200-300 tusen om du vill ha lite dyrare än det billigaste, tex kan du hitta kakel och klinkers billigt men ofta är det kanske inte samma kvalité på det genom att plattorna tex diffar mer i storlek. Samma sak med kommod, dusch (takdusch?) synliga eller osynliga rör?
 
BirgitS
  • Gilla
Vaskatrollet
  • Laddar…
S
För lite mer än ett år sen renoverade vi vårt badrum i södra Stockholm, ca 5-6m2, arbete med grundmaterial gick på ca 115000kr efter rot sen tillkom allt som är synligt. Det landade allt som allt på ca 180000kr.

Edit: Grundmaterialet räknade skulle kosta ca 20-25000. Badrum på träbjälklag var det
 
H
V Vaskatrollet skrev:
Jag har nyligen köpt en bostadsrätt. Allt var nyrenoverat förutom badrummet.
Om något år har jag tänkt att riva ut allt och ha duschhörna istället för badkar. Jag tänker ha det helkaklat och klinker på golvet.
Ytan är ca 6 kvm.
Allt ska göras av fackman och då tillkommer arbetskostnaden.
Hur mycket tror ni det skulle kosta uppskattningsvis?
Gjord ungefär samma yta för 10 år sen, dock uppdelat på 3, 1 av dem är gästtoalett 1kvm, kaklat, klinker men inte våtrumklassat. De andra 2 år våtrumsklassat. Ca 200,000,00 inkl. Rot. endast för arbete och spottar i taket i ena badrummet t, VVS och el ingick, även reglar, skivor, rör, duk, fram till ytan för kakling och klinkers. Tillkommer kostnad för inredning, kranar, klinker och kakel osv. Företaget som gjorde det är certifierat BKR.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.