Hej!

Kollar på ett möljligt lägenhet med renoveringsbehov och har lite funderingar kring vad det kan kosta och var man kan spara pengar?
Jag har byggvana och renoverat lite tidigare, så känner att många moment kan jag göra själv, exempelvis rivning och montering av sakvaror bla. Som jag förstår det är det ingen lag som säger att du inte får göra allt själv, sålänge det är fackmannamässigt gjort. Dock vet jag med mig att föreningar oftast inte vill, eller har stadgar mot att du själv gör större arbeten såsom en badrumsrenovering. Vilket jag förstår. Har väl med föreningens försäkringar att göra, och att du blir personligt ansvarig om något går snett.

Jag undrar lite då vad ni som hemmafixare har gjort själva i er badrumsrenovering i lägenhet? Några tips för att spara några tusenlappar?
Mina tankar går lite i att göra rivningsarbetet själv, sen låta en firma bila upp, byta och flytta golvbrunnen, firman flyter och fixa fallet till brunnen, firma sänker taket, sätter spottar drar el, firma gör tärskiktet. Plattsättningen känner jag att det kan jag lösa, även att dra och bocka rör, samt installera blandare, sakvaror mm. Men vette f*n om det inte är bara bättre och smidigare att låta en firma hantera allt det, vet inte vad man sparar i pengar direkt.. Så om ni har några tankar eller ideér får ni gärna dela med er! Badrummet är ca 3.5kvm, ca3 meter takhöjd, ca 18kvm vägg som ska kaklas.
 
  • Gammalt litet badrum med behov av renovering, vita väggar, blått golv, och textil duschdraperi.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Sänka taket inkl. målning av det bör du kunna göra själv.

En del försäkringsbolag har blivit besvärliga om man inte kan uppvisa kompletta våtrumsintyg från ett företag som är med i BKR eller GVK.
 
  • Gilla
GR0NK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.