Har köpt ett hus där jag ska bygga nytt badrum men jag har lite problem hur jag ska lösa planlösningen.

Rummet är 3.20(kortsida) x 3.30(långsida).

Man kommer in i rummet på en kortsida där dörren finns nästan längst till vänster. Sedan är det ca 2.10 åt höger till ena långväggen.
Mitt på den andra långväggen finns det ett fönster men från fönstret till hörnet mot den andra kortsidan är det 1.20.

jag ska ha plats med dusch 90x90, tvättmaskin 60x60, torktummlare 60x60, (ev varmvattensberedare 60x60), toalett, och en handfatsmöbel - helst 2meter lång.
 
Hej! Välkommen hit!
Jag tänkte att du kanske skulle kunna kombinera tvättfatsmöblemang och tt/tm i en lång bänk t ex framför fönstret?! Hur ser fönstret ut? Om du har maskinerna under en vacker bänkskiva och sedan fäller in ditt handfat i skivan och kompletterar med div skåp etc, kanske kan du även ha någon skåpsluckelösning framför maskinerna. Det kan ju vara praktiskt med en så pass rejäl arbetsyta för att vika tvätt mm. Även om fönstret är litet lägre än bänkens höjd går det ju ofta att fälla ner/in fönsterbrädan litet snyggt bakom bänkskivan ... Om fönstret är lågt och inte för brett kanske du som alternativ kan ordna en liten sittbänk med förvaringslådor under, vid fönstret .... ::)
Sedan har du gott ju gott om plats för duchhörna och toalett.
mvh fiddeli
 
jag får inte igång det programmet :-[
 
Hej

Jag provade leka med ert badrum i IKEAS köksplanerar (Det enda verktyg som jag kan med :-X )

I alla fall, på väggen mittemot fönstret skulle jag placera ett högskåp eller varmvattenberedaren längst till vänster. Följt av tvättmaskin, och torktumlare sedan tvättställ i ett skå på 60 cm bredd och ytterligare ett skåp på 80 cm bredd. Det ger er en bänkyta på 2 m minus ytan för tvättstället.

På väggen under fönstret, skulle jag precis som fiddeli skriver placera en bänk under fönstret för att lägga kläder på när man duschar, med plats för att stoppa smutstvätten i. Duschen skulle jag placera rakt fram från dörren sett, det ger plats mellan bänkraden och duschen att hänga blöda badlakan. Behöver ni plats för att hänga tvätt skulle jag placera en hänganordning i taket som ni kan hissa ner och upp.

Toalettstolen skulle jag placera direkt till höger om dörren, framför bänkraden. Är inte helt säker på att det blir bra med att få upp lådorna men jag tror det.

Lycka till med er planering!
 
Jag har hittat en badrumsmöbel på Kvik som är två meter som jag vill ha men den är inte nödvändig. Ska till gården och kolla hur högt det är från golv till fönstret.
 
Är detta en bra lösning? Jag ska fundera på era förslag oxå, det är ett stort fönster i rummet som jag får sätta på något insyns skydd på. Det har varit ett fönster till som vi lagt igen och så en dörr till som vi även den lagt igen. Det har varit kontor innan elller liknande.

Jag behöver mycket förvaring i badrumsmöbeln då det ska få plats smink,flaskor, rakgrejer m.m. Vi är två vuxna och två barn på 4 år resp 14 veckor.

Vill ha ett intryck av modernt och snyggt rum. Tyvärr så blir det inte kakel utan våtrumsmatta. har ni några bilder på badrum med sådana badrum med våtrumsmatta?
 
Oj glömde bilden :-[
bad2.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.