Hej på er alla inredningskunniga och intresserade.

Vi håller på och velar inför hur våra badrum ska se ut.
Vi behöver hjälp med lite inspiration. Vi har bestämt oss för svart klinkers (20x20) och vitt kakel, tror vi. :-[ Men kan inte bestämma oss för form och storlek på kaklet.

Vad tycker ni. Skicka gärna bilder på egna badrum eller inspirationsbilder.


MVH
Prinsessan
 
Inte svart eller vitt direkt men så här har min sambo gjort våra badrum:
DSC00098.JPG
DSC00099.JPG
DSC00089.JPG
DSC00090.JPG
 
prinsessan skrev:
Hej på er alla inredningskunniga och intresserade.

Vi håller på och velar inför hur våra badrum ska se ut.
Vi behöver hjälp med lite inspiration. Vi har bestämt oss för svart klinkers (20x20) och vitt kakel, tror vi. Men kan inte bestämma oss för form och storlek på kaklet.
Jag tycker det låter jättefint och klassiskt, även om jag personligen skulle välja en mörkare variant av grått med viss skiftning i, istället för helsvart på golvet, men då har vi iof. två småtjejer med långt blont hår ;) så det skulle vara alldeles för mycket städning för att hålla golvet fräscht.

Personligen skulle jag kombinera vit glasmosaik med vitt kakel för att få lite liv i den vita väggen tex. mosaik på en av väggarna eller i duschen, men det är ju förstås en smaksak huruvida man gillar mosaik eller ej.

Dessvärre har jag ingenstans att lägga upp bilder från mitt badrum på ö-vån (ska bli flickornas badrum när de blir större) som iof. inte heller är svart och vitt, utan istället har turkosblå mosaik på golvet och vita standardplattor 20x25 i liggande hammarförband på väggen och alltihop fogat med ljusgrått. Ser väldigt fräscht ut, men det var ju förstås inte alls som du hade tänkt dig badrummet.

MVH/Christina.
 
Fina badrum!
Funderade faktiskt också på turkost ett tag.
Svart klinkers är beställt med väggkaklet är knivigt värre. ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.