Har svårt att välja hjälp mig :)

Mått 2,5mx 1,7m

Avlopp kommer in höger kortsida i övre hörnet.

Fönster placeras gärna på "övre" långsideväggen.

Dörr placeras på "nedre" långsideväggen.

Har en viss förkärlek för bänkskiva och ovanskåp över tvätt och tork.

3D-skiss av ett litet tvättstuga-layout med tvättmaskin, torktumlare och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skiss av tvättstuga med tvättmaskin, tork, avlopp, och önskad placering av fönster och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-skiss av planlösning för tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, bänkskiva och överskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D layout av ett litet tvättrum med tvättmaskin, torktumlare och handfat på övre sidan, samt ingång på nedre långsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skiss av tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, bänkskiva, skåp och avlopp i övre högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Layout för tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, tvättho och ovanskåp på bänkskiva, avlopp till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mer alternativ

3D-skiss av ett litet badrum med handfat, toalett och fläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inget av dem är optimalt egentligen. Du vill ha dörr på nedre väggen, fönster på övre väggen, bänkskiva och väggskåp över TM/TT. (och med väggskåp försvinner väl möjligheten med fönster ovanför TM/TT).

Dessutom antar jag att du vill ha spegel eller spegelskåp över handfatet, och inte ett fönster.

Med dessa krav är det egentligen bara alternativ två som passar. Största nackdelen med det alternativet är att man ser toalettstolen direkt när man kommer in i rummet, vilket brukar anses som mindre snyggt.

Vidare antar jag att du har ett annat badrum i huset som uppfyller tillgänglighetskraven? Utan att se några mått är det svårt att säga säkert, men jag tror inte något av dessa alternativ följer kraven på tillgänglighet. Men nr två kommer nog närmast även där.
 
Får kanske tumma på bänskivekravet och faktiskt köra på alternativ 1?

Fönster över wc.

Detta är en mindre lägenhet i ett uthus som jag skall hyra ut till max 2 pers + eventuellt barn.
 
KristinaRT
Alternativet från inlägg #2, fast flytta handfatet från långsida till vä kortsida bredvid maskinerna (i pelare). Då kan du ha fönster rakt fram när man kommer in (alltid trevligt) och ett skåp över handfatet.....

I ett så litet badrum tar det för mycket plats att ha maskiner bredvid varandra med bänkskiva - för den lösningen krävs större ytor om inte badrummet ska bli på tok för litet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.