Hej allihopa!

Vi har ett problem i badrummet, det är såhär att fogen mellan kakeln sprack alltså mellan fog och kakel. Och det är på två ställen ( två kakel ) jag lägger upp bilder så ni förstår hur jag menar.

Sprucken fog mellan bruna kakelplattor i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucken fog mellan två mörka kakelplattor i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är, är det nånting som vi måste ta det på allvarligt och åtgärda så fort som möjligt eller är det inte farligt?? Vi har golvvärme och bubbel badkar och det knäpper nästan när man går på vissa ställen också i badrummet. Golvet är inte alls jämn det är massa kakel som är högre än de andra. Det renoverade gamla ägaren som jag inte vet om det va han själv som gjorde det eller firma.
 
Var i huset är badrummet beläget?
När är huset byggt?
 
P Pumabjörnen skrev:
Var i huset är badrummet beläget?
När är huset byggt?
Det ligger i övre våningen och huset är byggt 71.
 
Verkar som om bjälklaget sviktar. Förhoppningsvis klarar tätskiktet under plattorna rörelsen.
Då ingen panik.
Håll koll i taket under badrummet…
 
  • Gilla
Mitt.hus
  • Laddar…
F FDT skrev:
Verkar som om bjälklaget sviktar. Förhoppningsvis klarar tätskiktet under plattorna rörelsen.
Då ingen panik.
Håll koll i taket under badrummet…
Tack för svart, jag tror gamla ägaren har flyttat toaletten till nedre våningen och då hamnar den precis under badrummet ( halva badrummet ) då är det gips vägg till toaletten på ena sida och betong resten. Vi ser inga fel i taket men ska hålla koll på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.