Kan man byta blats mella toa och duschen vid badrum renovering?
Tack på för hand
 
Går inte svara på med den informationen.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Går inte svara på med den informationen.
Okej tack
 
Lägg upp lite bilder och info om hur det är byggt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Lägg upp lite bilder och info om hur det är byggt.
Jag ingen bild just nu vi köpt hus och ska flytta i november till detta huset som byggde på 60 talet
 
Wasim mia Wasim mia skrev:
Jag ingen bild just nu vi köpt hus och ska flytta i november till detta huset som byggde på 60 talet
Och vi hålla på och planera lite
 
Beror ju på om de är praktisk möjligt att få fram ett 110 rör till där duschen är idag eftersom toan måste ha grövre rör än duschen.
 
P Patzie skrev:
Beror ju på om de är praktisk möjligt att få fram ett 110 rör till där duschen är idag eftersom toan måste ha grövre rör än duschen.
P Patzie skrev:
Beror ju på om de är praktisk möjligt att få fram ett 110 rör till där duschen är idag eftersom toan måste ha grövre rör än duschen.
Kan man byta 75 rör till 110 om det gjutjärn rör
 
BirgitS
Det är nog bra att byta ut gjutjärnsrör från 60-talet så att de gamla rören inte går sönder om ett par år och ni då måste riva upp hela badrummet igen.
 
Tack för svaret, hur kan man koppla den gamla röret med nya finns det nån speciell koppling?
 
Wasim mia Wasim mia skrev:
Tack för svaret, hur kan man koppla den gamla röret med nya finns det nån speciell koppling?
Jag tänket att byta bara i badrummet men inte i hela huset
 
BirgitS
Wasim mia Wasim mia skrev:
Jag tänket att byta bara i badrummet men inte i hela huset
Man byter ut rören allt eftersom olika rum renoveras, om nu inte något rör går sönder och måste lagas omedelbart.
 
T
Ja, det är inga problem men det är ju lättare om det är träbjälklag, annars får man bila upp dom gamla rören och byta plats.
 
T tank77 skrev:
Ja, det är inga problem men det är ju lättare om det är träbjälklag, annars får man bila upp dom gamla rören och byta plats.
Och med stor sannolikhet så behövs det bila upp gamla golvbrunnen hur som helst om det är gjutet golv.
 
Det är betonggolv men frågan är hur ska koppla den nya rören med gamla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.