Hej

Har funderingar på att inreda ett nytt badrum(helkaklat). Rummet har på två väggar befintliga murstockar. Jag undrar om någon vet något om hur det fungerar med fuktspärr i övergång mellan gipsskivor och murstock. Tacksam för förslag till andra alternativ.
 
Jag skulle dra på ett extra lager gipsskivor/minerit på de väggarna o montera skivorna över skarvarna mellan vägg o murstock. Därefter tätskikt.
 
Jag har nyligen kaklat mitt badrum och det inkluderar två sidor av min murstock. På denna har jag dubbla gipsskivor, därefter tätskiktet. Gipset är limmat med PL-400 både mot murstocken och mellan gipsskivorna.

Mvh
Thomas :)
 
Jag skulle deffenetivt försöka om möjligt putsa väggarna och sätta kakel på muren. Om murstocken är varm kommer det att värma badrummet och jag vet inte vad försäkringsbolaget säger om att bygga in murstockar (även om alla gör det). Det finns fix som tål lite större temperaturvariationer. Jag har läst på detta forum om att man skulle fuktspärra innan man sätter kakel på murstock men jag kunde hitta det nu för att ge en länk men det kan vara värt att söka efter och kolla upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.