Någon vänlig själ som har tips på alternativ planlösning av detta badrum / bastu?
Kraven är dubbla handfat och dubbla duschar.
Badrummets totala mått är 2,7*4 meter.

Hoppas på goda tips :)

badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Set ser ju rätt bra ut nu med tanke på vad ni vill ha in... Alternativet skulle väl vara att byta plats på bastu och toastol om ni vill ha ett extra fönster i badrummet men då blir ju ventilationen till bastun kanske svårare...
Det ni kunde fundera på är att bygga ett eget "rum" för toastolen så kanske det är trevligare om någon vill utnyttja toan medan någon annan är i bastun... :)
 
Jag hade inte känt mig bekväm med lösningen alls, jag föredrar att gå på muggen ifred och även att duscha ifred ibland. Har ni någon annan dusch i huset man kan använda? Om inte så hade jag nog velat ha åtminstånde ett separat duschbås där man kan stänga om sig. Jag tycker också att duschen ligger för nära dörren, risken finns att man måste gå genom vattenslask på golvet för att komma till toan.

Kanske byta plats på WC och dusch och sätta upp väggar kring toan. Frostat glas kanske är bra, då får man in ljus och så är de så tunna att man inte stjäl mycket utrymme.
 
Tack för era tankar.
Jag förstår absolut era synpunkter om att kunna använda toan/duschen ifred. Det finns en till toalett med dusch i huset och den ligger inte farligt långt borta. Så om det är brådis får man nog ta den :)

Gällande duschen så var tanken att göra korta väggen solid och den långa väggen i frostat glas.

Vad tror ni om det?
 
Jag tycker det ser lite rörigt ut faktiskt. Risken är att det blir för trångt vid dörren men annars skulle jag flytta handfat och toalettstolen till kortväggen för att få dusch och bastu tillsammans, på så sätt blir det inte lika blött i hela rummet efter en dusch. Då finns det även plats för t.ex en sittbänk mot tvättstugeväggen, och plats för ett fönster till.

Untitled.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tackar. Det kan faktiskt vara ett bra alternativ.
Duschen blir självklart lite mindre med detta alternativ. Men hur man än vrider och vänder så får man göra någon kompromiss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.