Hej!
Jag har ett gammalt hus (1880-tal) utan vatten i vilket det i dagsläget finns ett gammalt kök med bänkar och vedugn. Rummet ligger på kortsidan av hus och jag har tänkt att riva bänkar plus matta plus skivor på vägg(?).
Jag behöver hjälp med vad jag kan göra för att spara så mycket kostnad som möjligt.
1. Vatten finns inte och behöver dras in, finns en borrad brunn ca 2 m från husfasaden
2. plastmatta finns ovanpå trägolv som är ganska dikt mot berg (tror jag)
3. På vägg finns masonitskivor och under det trästomme, kan jag ta bort skivorna?
4. I rummet finns en elkontakt, hur gör jag, det är det enda kontakten jag har kvar?
5. Vad kan jag göra mer själv?

/ Petter
 
Hej och välkommen till byggahus!
Här skulle lite bilder hjälpa mycket samt vad du vill åstadkomma med renoveringen. I vilket skick är huset? Fyll på med mer info och specifika frågor så kan du nog få en del hjälp. Mvh Marcus
 
Jag ska ta lite bilder i helgen.
Jag vill ha in vatten, ho plus dusch.
 
BirgitS
Vad kan hända om det läcker vatten från badrummet?
Struntar du i om någon försäkring täcker om det blir en vattenskada?
 
Du får göra allt utom elarbeten själv.

Följer du branschreglerna för badrum är det svårt för försäkringsbolag att neka dig ersättning vid ev skada.
 
Återkommer med bilder.

Bild 1
Så här är rummet nu. Jag ska ta bort bänken till höger. Borrad brunn är ca 2 m utanför. Min tanke är att ha handfat mm istället för bänken

bild 2
Under en plastmatta finns ett trägolv

bild 3
Till vänster står nu den gamla vedspisen
Min tanke är att ha dusch i det hörnet

Era tankar, råd, funderingar?
 
  • Renoveringsprojekt av rum med gammal bänk till höger som ska ersättas med handfat, trätrappa och fönster syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla, slitna trägolv synliga under uppdragen plastmatta i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum med vita kakelväggar och en grön plastmatta där en bänk ska tas bort för handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.