Hej, undrar om någon har erfarenhet av att bygga "badrum i friggebod". Jag har en friggebod på tomten till fritidshuset och jag har tänkt göra ett badrum i friggeboden. Har funderat på olika alternativ och har kommit fram till att jag nog kör på klinker och kakel över "hela". Mina funderingar är kring golvet som ju är brädgolv. Kan jag lägga klinker på detta eller kommer det frysa sönder? Friggeboden kommer inte att vara uppvärmd och det blir alltså frostgrader på vintern.

tacksam för tips

Patrik
 
Låter inge vidare smart...
 
J
Du måste ha dubbelgips eller något annat hårt material som inte rör sig sedan måste du ha gummimatta givetvis innan du kaklar.
 
Kakel och klinker fryser. Vi byggde badrum i sommarstugan och det gick inte att ha kakel utan värme. Vi valde våtrumsmatta. Finns jättesnygga sådana nu.
 
Vi satte kakel i duschhörnan för ca 10 år sedan i ouppvärmd sommarstuga och det har funkat, enkel fuktspärr bakom. dock inget klinker på golv, där är plastmatta. Kakel och klinker fryser väl inte om det inte är fukt i det, gissar att det måste vara rätt mycket för att frysa sönder
I vintras hade vi den uppvärmd hela vintern för att vi inte ville stänga av vattnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.