Ett objekt jag håller på att köpa har Badrummet i direkt ansluting till köket, dörren till badrummet är alltså precis bredvid spisen. Badrummet är dessutom nyrenoevrat -02, och jag får känslan att de då flyttat dörröppningen från hallen där det känns som den ursprungligen varit. Detta för att "optimera" planlösningen av badrummet.

Är det OK? Jag har tidigare hört att man inte får bygga så. Om någon vet eller bara kan tipsa om vart jag kan kolla bestämmelser vore jag oerhört tacksam.

Mvh
Björn Larsson
 
Är det ett rent badrum utan toalett så bör det inte medföra något problem. :-/

Det finns/fanns annars en bestämmelse som säger att en toalettdörr ej får vara i köket. Kan inte hitta bestämmelsen just nu, återkommer om jag hittar den. ;)
 
bjorn_larsson skrev:
Ett objekt jag håller på att köpa har Badrummet i direkt ansluting till köket, dörren till badrummet är alltså precis bredvid spisen.  
Har ingen aning om det finns några bestämmelser som reglerar sådant, MEN vidare kul kan det ju inte vara :-/


Men det är iaf. ingen som vid middagsbordet behöver komma med "omskrivningar" om var de går någonstans :surprised: ;)
Om det finns toastol (vilket det ju rimligen borde göra) i badrummet så skulle man ju gärna innan man köper vilja veta hur effektiv ljudisoleringen är ::)

//Christina.
 
Ja det är ungefär mina funderingar också, nu är köket ganska litet så man komemr inte sitta där så ofta (tur...) Så jag har väl inga större problem med det.

Nu är det här en bostadsrätt och jag undrar om någon vet vem det är som har ansvaret för bygglov i en sådan.
Är det styrelsen eller ägaren till bostadsrättsinnehavaren. Jag vet att det är ett forum för småhusägare men det verkar vara ett aktivt forum så någon kanske vet ändå... :)

/Björn Larsson
 
Hej
Jag tror att styrelsen skall godkänna ombyggnaden men att du själv i sådana fall ska söka bygglov. Men jag är inte helt säker.....

Jag undrar hur många som söker bygglov för att bygga om en lägenhet? ::)

/ PJ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.