Hej,

Jag hade problem med plattsättningen i min dusch och jag håller på att göra om golvet och byta duschdörrar.
Jag noterade följande bilder med de olika lagren jag ser efter att ha tagit bort brickorna: 1- Kakelfix
2- det här är ett riktigt tunt lager riktigt sprött, jag vet inte vad det är
3- det här svarta lagret är smuligt och när jag skrapar det finns det en lätt orange färg. Det känns som gammal gummi.

Fel utjämning har gjorts på det här svarta lagret och jag är inte säker på att jag kan ta bort det utan att skada vattentätningen. men jag är inte ens säker att det är för vattentätning eftersom det här materialet verkar absorbera vatten.
Kan någon vägleda dessa okända lager?
 
  • Badrumsgolv med borttagna kakelplattor. Synliga lager av material med markeringar och en golvbrunn i centrum. Verktyg liggandes på golvet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det var under en tidsperiod som man hade ett gummiartat skikt som rollades ut rätt tjockt ovanpå ett mycket tunt tätskikt. Tätskiktet skulle alltså kunna vara den lätt orangea färgen. Det gummiartade skiktet var till för att skydda tätskiktet.

För mig låter det som att det är stor risk för att du redan har skadat tätskiktet och åtminstone hela golvet måste göras om.
 
Det där kommer aldrig gå att få tätt på ett vettigt sätt nu, det behöver göras om helt.
 
  • Gilla
Holmspel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.