Hej alla, är det någon som kan hjälpa mig med detta badrumsproblem.
Jag har ett fritidshus med badrum och duschhörna där det enbart finns våtrumstapet på hela väggen. Just i duschhörnan börjar den nu lossna nertill. Jag skulle vilja sätt in
Fibo-Trespo Våtrumsskivor just där och en bit till utanför. Har förstått att tätskick måste tas bort innan dessa skivor monteras. Nu undrar jag om det är möjligt att bara skära loss tapeten och därefter sätt upp dessa skivor på del av vägg. Jag vill sen låta tapeten sitta kvar i övriga badrummet som är så oregelbundet med flera olika höjder på vägg ( är beläget under en trapp) att det skulle bli ett jättejobb att sätta upp skivorna i hela rummet. Skulle kännas riktigt bra med en heltät vägg just i duschhörnan, men hur avslutar man då väggen med skivorna för att behålla tätskicket, vilket man inte får bryta vad jag har förstått? Golvhöjden är för låg för att en duchkabin ska gå in ( max 190 ).
Jättetacksam om någon vet något om detta / E
 
Vid en mindre renovering av den typ du beskriver är det ju svårt att följa regelverk och praxis.
Man får helt enkelt välja bästa möjliga väg under förutsättningarna.

Är det våtrumstapet och inte en våtrumsmatta du har, så är den ju inget större tätskikt alls i jämförelse med de tätskikt vi idag använder under ex. keramik. Förutsatt att tapeten sitter bra, så är väl spontant en väl tilltagen sträng med våtrumsfog så långt man kan komma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.