Hej på er,

Ska ta in firma för att renovera badrum i huset. Planlösningen är väldigt dålig och jag har svårt att komma på snygga lösningar.

duschen är just nu placerat vid fönstret. Kan inte riktiga flytta duschen, då utrymme saknas, pga snetak. Känns som hög risk för fuktskador?

Min initiala tanke är att ha kvar toalett där den befinner sig idag, ta bort bidén. flytta handfat/kommod närmare badrummets entré. Men duschen? - Hur löser jag det? vill helst ha ett avskiljande glas endast. Någon som har gjort något liknande badrum?
 
  • Utsikt över ett litet badrum med snedtak, inklusive badkar, handfat, toalett och fönster med gardiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Itskasle skrev:
Hej på er,

Ska ta in firma för att renovera badrum i huset. Planlösningen är väldigt dålig och jag har svårt att komma på snygga lösningar.

duschen är just nu placerat vid fönstret. Kan inte riktiga flytta duschen, då utrymme saknas, pga snetak. Känns som hög risk för fuktskador?

Min initiala tanke är att ha kvar toalett där den befinner sig idag, ta bort bidén. flytta handfat/kommod närmare badrummets entré. Men duschen? - Hur löser jag det? vill helst ha ett avskiljande glas endast. Någon som har gjort något liknande badrum?
Jag skulle vrida badkaret 90 grader mot väggen. Flytta handfatet som du säger. Golvvärme istf element. Sen är frågan, brukar du duscha? Har ni annan dusch? Fönster för det knivigt …
 
BirgitS
U-duschar där båda dörrarna sätts fast på samma vägg är som gjort just för tillfällena där duschen är nära fönstret. Jag förstår att du bara vill ha ett glas som avgränsning men det funkar ju inte så bra i ditt fall.

Man kan även tänka sig att du har en duschdörr närmast fönstret som skydd och sen en duschvägg på lagom avstånd från det. Eller att du fortsätter med ett duschdraperi (klippt som gardin) framför fönstret som skydd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.