Hej allihopa!

I september kommer vårt hus, och det ska bli otroligt spännanded^_^b. Just nu håller vår vän på med grunden. En sak vi fastnat för och som känns så otroligt svårt att lösa är... badkaret! Vi har krediterat det från leverantören men jag trodde inte att det skulle bli samtalsämnet mellan mig och sambon. Vilka i-lands problem va? :)

Vi står mellan att ha ett inkaklat badkar eller ett fristående. Vet någon vänlig skäl vad som är mest praktiskt och vad som är den stora skillnaden? Vidare är det svårt att googla på nätet kring badkar. Jag vet inte vad som "måste" vara med i en leverans. För jag antar att det inte bara är att köpa ett badkar som det är, utan att det är olika tillbehör som behövs? Vidare undrar jag om man kan blanda blandare (lät skoj!) hej vilt eller om det finns blandare som är "dedikerade" till vissa badkar? Fristående blandare kostade skjortan:O, så det får vi nog släppa. Har ni tips på bra leverantörer? Har kikat en hel del på tyska hemsidor och det verkar vara bra priser. Nackdelen är att jag inte förstår tyska.

Är det komplicerat att montera in ett badkar och är det något vi måste ta hänsyn till innan de börjar med plattan?

Sist men inte minst...

Alla tips tas emot med tacksamhet. Allt som rör badkaren och bra samt smarta val. Gärna bilder eller tips på bra leverantörer antingen på nätet eller butiker i och omkring Uppsala/Stockholm. Vilken djungel:( det här med badkar är! Det trodde jag inte...

Tack!

/Erik
 
Anledningen till att jag valde att inte ha det inkaklat var pga om man vill ta bort det någon gång så är det lättast att inte ha det inbyggt.

Resten av dina frågor kan jag inte svara på för det vet jag ingenting om.

Hoppas du finner lösning av dina I-landsproblem. :)
 
Mest praktiskt , tror jag, blir ett fristående - lätt att flytta undan och städa, rensa brunnen. Badkarsbatteri på väggen ... kanske utanpåliggande rör ? Syns knappast när badkar står på plats. Har själv en sån lösning med gömda rör - nöjd. En fördel till - ingen silikon !
Med den lösningen har man ingen badkarskant/hylla men ett litet rullbord bredvid eller gammaldags badkarshylla löser problemet :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.