Hej,
Har precis flyttat in i ny lägenhet, och har en fm mattson badkarsblandare med en omkastare som inte fungerar, d.v.s. när jag vrider på vredet för att växla mellan dusch och bad fungerar det inte - istället får jag alltid båda, oavsett hur vredet står. Egentligen spelar det inte så stor roll, mer än att det irriterar mig, och det känns ju som det är något som man skall kunna lösa själv.

Jag har ingen koll alls på sådana här saker, har googlat runt lite, men hittar ingen lösning. Vet någon (1) vad det är för modell på min blandare?; (2) vad som behöver göras, och hur? (Se bifogad bild)

Med vänlig hälsning,
Ceci
 
  • En FM Mattsson badkarsblandare monterad på kakelvägg med synliga rör och ett vred för omkastning mellan dusch och bad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C cnyqvist skrev:
Hej,
Har precis flyttat in i ny lägenhet, och har en fm mattson badkarsblandare med en omkastare som inte fungerar, d.v.s. när jag vrider på vredet för att växla mellan dusch och bad fungerar det inte - istället får jag alltid båda, oavsett hur vredet står. Egentligen spelar det inte så stor roll, mer än att det irriterar mig, och det känns ju som det är något som man skall kunna lösa själv.

Jag har ingen koll alls på sådana här saker, har googlat runt lite, men hittar ingen lösning. Vet någon (1) vad det är för modell på min blandare?; (2) vad som behöver göras, och hur? (Se bifogad bild)

Med vänlig hälsning,
Ceci
Kanske lite sent men är på väg för att byta delen som är paj i min blandare av samma modell.
Omkastarkolven har en trasig packning.
 
  • Omkastarkolv med packningar för blandare på en webbutikssida med priset 69,95 kr markerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fredrik910 skrev:
Kanske lite sent men är på väg för att byta delen som är paj i min blandare av samma modell.
Omkastarkolven har en trasig packning.
Hej, jag undrar hur du fick ut själva vredet, jag har skruvat ut skruven, men vredet sitter fortfarande fast, måste jag ta bort alla andra delar med?

MVH

Olof
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.