Hej.

Har tidigare bara haft emaljerade kar av plåt.

Till vår badrumsrenovering föll valet denna gång på ett kar i sanitetsakryl. Vi fick leverans nyligen och problemet är att det luktar ganska starkt om karet. Den närmast bekanta doften jag kan relatera till är kattpiss...

Ska sanitetsakryl-kar lukta kraftigt åt kattpiss-hållet??
 
Mitt badkar luktade också en del, ungefär som i en ny plastbåt. Kan vara att det är samma orsak, att inte plasten är riktigt färdighärdad. Men det gick över efter ett tag och nu ett par år senare så luktar det iaf inget. Så jag antar att det är normalt att det luktar en del i början.
 
Okej, men då kan jag sluta oroa mig då. Tack ;)

Det är ett par veckor tills det ska i bruk så jag får ställa det lite välventilerat tills dess.

Efter att ha läst lite så förstår jag att urea används i bindemedlet som används när man plastar med glasfiber. Det förklarar kattpiss-lukten!
 
Hej!

Vad "kul" att det är fler än jag som känner kattpisss lukt i sitt nyrenoverat badrum.
Jag har gått runt och sniffat i 2 månader nu och har kommit fram till att det troligen är badkaret som luktar. Jag har ett Gustafsberg Scandic i akryl med bubbelfunktion, vad har du för sort?
Har det slutat lukta?
 
Vi känner samma doft. Barnen tycker det luktar äckligt. :(
 
than3 skrev:
Hej!

Vad "kul" att det är fler än jag som känner kattpisss lukt i sitt nyrenoverat badrum.
Jag har gått runt och sniffat i 2 månader nu och har kommit fram till att det troligen är badkaret som luktar. Jag har ett Gustafsberg Scandic i akryl med bubbelfunktion, vad har du för sort?
Har det slutat lukta?
Haha! :)

Vi har ett Ido Seven D utan bubbel. Luktar man på undersidan innanför sidopanelerna luktar det betydligt mer än på utsidan vilket iaf är bra.

Det finns så många andra dofter så jag känner inte av just karet. Men när flytspackel/tätskikt slutar lukta kommer det kanske tillbaka. Men jag tar hellre lite lukt än det gamla badrummet tillbaka :)


Före:
ImageUploadedByByggahus.se1380313687.587056.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Missade ta foto, innan stog en duschkabin i hörnet som nästan blockerade båda fönstrena.

Efter:
ImageUploadedByByggahus.se1380313771.299713.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1380313815.434312.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vårt nya bubbelbadkar luktade också väldigt starkt när det levererades men nu efter att ha använt det några gånger så är det inget jag tänker på så lukten försvinner förhoppningsvis med tiden :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.