Hej! Jag ska köpa ett badkar som inte är fristående. Har lite svårt att förstå instruktionerna till det badkaret. Skulle ni säga att det är ett måste att fästa fast badkaret mot väggen eller kan den stå utan att fästas mot vägg? Och hur skulle ni tolka instruktionen för frontpanelen/sidopanelen kommer vi kunna lossa panelen enkelt när vi ska rengöra golvbrunnen under badkaret?

Kan ingenting om sånt här så tar gärna tips!

Skulle ni rekommendera att vi köper fristående badkar eller en sån som på bilden med tanke på att vi vill kunna rengöra golvbrunnen under smidigt?
 
  • Illustration av monteringsanvisning för badkar, visar hur badkaret ska fästas i väggen och hur frontpanelen kan lossas för åtkomst till golvbrunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Illustration av monteringsanvisningar för fast badkar med detaljer om fästelement och steg för steg-instruktioner för montering av front- och sidopaneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fristående badkar är mycket enklare att hålla rent. Köp ett utan front för bäst möjlighet.
Jag tolkar instruktionen som att det ska fästas.
 
Vi har ett fristående som inte är fast i väggen. Det är jättestarkt och jag tänker att det bara är dumt att skruva fast ett badkar i vägg? Genom tätskikt? Jag, skulle köpa ett fristående bara.
 
Ja jag håller med fristående känns bäst. Jätte onödigt att fästa mot vägg känns lite riskabelt. Hittade ett annat badkar tillslut som har panel man kan lossa för enkel rengöring och som inte behöver fästas mot en vägg. Tack för råden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.