vi har köpt hus och ska renovera badrummet på övervåningen.
kan man ha dusch där utan att det blir vattenskador eller är det säkrast
att ha badkar? vi vill inte ha duschkabin.
 
Du frågar alltså om man kan ha en dusch i ett badrum i ett hus utan att det blir vattenskador..? Ja, det kan man. Det finns massor av duschar som inte är duschkabiner och som fungerar utmärkt.
 
"Du frågar alltså om man kan ha en dusch i ett badrum i ett hus utan att det blir vattenskador..? Ja, det kan man. Det finns massor av duschar som inte är duschkabiner och som fungerar utmärkt."

ok, tack!
 
Visst kan man ha dusch och det blir inga problem om man gör allt rätt. Men om frågan är vilket som ger minst risk för vattenskada (som jag tolka det). Jag läste någon stans kom inte ihåg var och vem som sa det men kom iaf fram till att det låg något i det. Alltså följande:

Vattenbegjutningen är ju det som ger vattenskador och med en duschkabin så åker 97,5% av vattnet via röret rakt ner i brunnen och riskerna blir där med mindre. Tror de nämnde kring 90-95% av vattnet åker rakt ner i brunnen för badkar (om man badar och inte duschar i det vill säga) så risken minskar väl något.

Sen är det väl så att eftersom det mesta av vattnet leds rekt ner i brunnen med ett badkar så blir det ju inte lika känsligt för att fallet är tipp topp (även om jag vet att man måste uppfylla kraven osv...)

Fast gör man någon riktig maja kring brunnen är man nog stekt ändå...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.