Ser det här konstigt ut? Eller vad tycker ni om den här lösningen? Bad/bastu med ingång via tvättstugan, som i sin tur har ingång från köket. Det lilla rummet utan text är bastun. Vi håller på att rita planlösning till vårt nya hus och har svårt att finna lämplig plats att placera bad/bastu på.
 
  • Skiss av husplanlösning med tvättstuga, badrum och bastu med angivna ytmått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Om det är ett badrum som ska användas som gästtoalett är det kanske inte så bra eftersom det är svårt att hålla en tvättstuga så prydlig att man vill att ens middagsgäster ska gå igenom där. Är det bara familjen spelar det väl ingen roll.

Det går inte att göra någon sorts liten hall när man kommit igenom dörren från köket där det är en dörr/öppning mot tvättstugan och en dörr till badrummet. Då kan ju visserligen inte bastun vara i den änden av badrummet men det går det kanske att hitta en lösning på det.
 
Mitt förslag är att du struntar i att dela på badrum och tvättstuga. Eller är tvättstugan tänkt som grovingång? Isåfall föreslår jag att ni istället byter palts på "Lak" vad nu det är och bad/bastu. Det rummet är ju större så dörr mot hallen kommer att få plats.
 
BirgitS
Anna_H Anna_H skrev:
Mitt förslag är att du struntar i att dela på badrum och tvättstuga. Eller är tvättstugan tänkt som grovingång? Isåfall föreslår jag att ni istället byter palts på "Lak" vad nu det är och bad/bastu. Det rummet är ju större så dörr mot hallen kommer att få plats.
Jag tycker att det ser ut som att det står "Lek".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.