Någon som har några bra tips? Jag funderar på att skaffa en sån här www.bosieboo.com/invt/100511eu

Vi har barnkammaren på andra våningen och så småningom TV:n i källaren. Visst skulle man kunna göra en fast installation med kablar men den här kan man ju faktiskt slänga ut i vagnen när lilleman ska sova utomhus.

 
  • Gilla
Frefre77
  • Laddar…
Den är cool men förstås helt onödig. En vanlig monitor med bara ljud funkar utmärkt. Visst blir man ibland nojig av att inte höra eller se något (ungen sover ju!) och då måste man gå och kolla - tyvärr skulle jag göra detsamma med ungen på bild. Har man väl börjat fundera på om ungen lever så är det bara knalla dit och känna med handen.... :)

£115 är ju dock inte mycket mer än en standard monitor från Philips så varför inte......
 
Nackdelen med de där är att vem som helst kan avlyssna dem, störst "risk" om ni har grannar hyfsat nära inpå...
 
T
Vet inte om det går att köra öppet köp på sådana grejor, men se upp med att micron,trådlös telefon och trådlös laptop ev kan störa videosändaren som jobbar på 2,5ghz-bandet. Prova annars att försöka låna någon ev grannes videosändare och testa hemma innan ni köper prylen.
 
Tomtebo skrev:
Nackdelen med de där är att vem som helst kan avlyssna dem, störst "risk" om ni har grannar hyfsat nära inpå...
Öhh.... ::)

Mikrofonen står ju där det är tyst och enda gången det låter är när någon skriker. Annars finns det ju inget att avlyssa. Fans det något att avlyssna hörde man ju ungen själv och då behövde man ingen apparat.

Fast det är klart, man kanske råkar använda kameran till något annat än babywatch också....
 
Ja är någon intresserad av att titta på vår skrikande son så bjuder jag på det. Jag kanske skulle passa på att sända ut på nätet så kan även ni som inte bor grannar kolla.

En dryg femhundring extra för att få bild är helt OK. Det är ju en bråkdel av vad jag spenderat på verktyg som används betydligt mer sällan än den här.

Kul att få lite svar på mitt favoritforum trots att det är lite OT. Försökte på två Föräldra-siter och har inte fått något svar alls.
 
MathiasS skrev:
Mikrofonen står ju där det är tyst och enda gången det låter är när någon skriker.
Nja nog låter det när mamma och pappa skall söva lillen som vaknat också, men visst, vill man visa sina sövningsprocedurer för grannskapet så inte mig emot. ;)
 
T
Se upp så att babywatch inte blir babewatch.......
115 £ + skeppning och du landar runt 1800-1900:- sek.
Det finns grejor för runt 1000:- här hemma , se länk nedan.
http://www.minikameran.se/minikameran.shtm

Däremot är avståndslarmet intressant, speciellt om man kan ändra på det så att det larmar om x kommer inom visst antal m ( typ larm för svärmor,skattmas m.fl) hehe...
 
Jaha nu kommer jag att lägga ner en massa pengar på minikameran också.
Tack så d****a mycket!!!   ;)

Länken jag postade var till bosieboos engelska sida. De finns även här i landet. Klicka på svenska flaggan på deras hemsida och vips så kostar det 1595 kr +89 kr i frakt = 1684 pengar.
 
T
Du kan ju "fula" lite, alla videosändare har 4st fasta kanaler att välja mellan, likaså säljs det lösa videomottagare med 4 fasta kanaler. Alltså kan man köpa bara kameran hos X, och sen köpa mottagaren hos Y, och då en del säljer mottagare för 350:- och uppåt och kamerorna går från 800-1300:-, kan du ju variera lite.

Exempel:
Hos www.kjell.com
57085 GigaAir 2424 - Extra mottagare Passar till 57-084 349,00 , addera sen
Minikamera 790,00 eller nattkamera 990,00

Pris blir 1139:- eller 1339:- + frakt c:a 90:-

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.