Jag vill varna för en oseriös byggare. Tidgare bedrevs friman under Benny Östbergs bygg (enskild firma, Men numera heter bolaget B.E Byggare AB.

Jag har tyvärr anlitat Benny Östberg ( idag B.E AB) för omfattande arbeten. Bland annat ett takbyte. Det har nu gått tre år sedan han påbörjade arbetet och det är ännu inte godkänt. Jag har vid tre tillfällen haft en oberoende besiktningsman inne som har slagit ner på Bennys arbete på 10 punkter. Ett läckande tak är bara en av de saker som är anmärkningsvärt. Vid besiktning nummer två var nio punkter felaktigt utförda och nu vid den tredje i Juli i år var 8 punkter felaktiga, samma punkter som tidigare. Jag kommer nu få ta in en annan hantverkare som gör om hela takjobbet och jag kommer att stämma Benny Östberg på det beloppet. Jag har enligt entreprenadjurister ett vattentätt case.

Det största felen rör felaktigt utfört arbete med plåt kring skorsten där vatten tränger in, skarv mellan tak och veranda där pappen är felaktigt skarvad, hängrännor som är fel, fel skarvad, plåt på taket mm. Jag är säker på att han inte kan utföra snickeriarbeten eller renoveringar och inte är intresserad av att utföra dessa rätt.

Anlita aldrig denna firma! Om ni vill se besiktningsprotokollen är det bara att kontakta mig.

Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.