Hur kan jag ha vv- beredaren (trasig) avstängd och ändå få kallvatten. Funkar inte att bara stänga av vattnet som går in i vv- beredaren (
Nibe)
 
Då saknar du väl backventil i blandaren om det kan komma vatten bakvägen in i beredaren..
Vad har du för vattenkran?
Vad är det för fel på beredaren, har det gått hål i den eller är det någon (övertrycks/avtappnings)-ventil som läcker?
 
D Dilato skrev:
Då saknar du väl backventil i blandaren om det kan komma vatten bakvägen in i beredaren..
Vad har du för vattenkran?
Vad är det för fel på beredaren, har det gått hål i den eller är det någon (övertrycks/avtappnings)-ventil som läcker?
Tack för svar
Det står som att avstängning o backventil är samma ventil. När jag stänger av o startar pumpen rinner vatten ändå ut ur avloppet. Jag har separata kall- o varmvattenkranar i fritidshus.
Beredaren är gammal och orsakade kortslutning i samband med läckage från tanken. Nu behöver jag framför allt kunna få kallvatten
 
B birgittaeva skrev:
Det står som att avstängning o backventil är samma ventil. När jag stänger av o startar pumpen rinner vatten ändå ut ur avloppet.
Då har du inte lyckats stänga av vattnet in till beredaren. I värsta fall får du koppla loss ledningen in till beredaren och sätta på något lock.
Bild på vad du pratar om (ventilerna) underlättar ju..
 
B birgittaeva skrev:
Tack för svar
Det står som att avstängning o backventil är samma ventil. När jag stänger av o startar pumpen rinner vatten ändå ut ur avloppet. Jag har separata kall- o varmvattenkranar i fritidshus.
Beredaren är gammal och orsakade kortslutning i samband med läckage från tanken. Nu behöver jag framför allt kunna få kallvatten
Ser inte ut som bakvägen utan den ordinarie ingången till beredaren. Trodde avstängning skulle blocka vägen o vattnet gå i kallvattenledningarna.
Tack för hjälpen . Jag får anlita röris att montera bort beredaren
 
B birgittaeva skrev:
Ser inte ut som bakvägen utan den ordinarie ingången till beredaren. Trodde avstängning skulle blocka vägen o vattnet gå i kallvattenledningarna.
Tack för hjälpen . Jag får anlita röris att montera bort beredaren
 
  • Varmvattenberedare med röranslutningar och två flaskor på en hylla, en med solskydd och en med okänt innehåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väntar mig inget mer svar, men här är en bild
 
  • Vit varmvattenberedare med rostfläckar och kopparrör installerade på väggen, samt en flaska solkräm på en hylla nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var väldigt svårt att se vad du har på en så suddig bild.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H
Dina foton är inte bra kan jag tipps om.

Det borde sitta en kran här. Stäng den
 
  • En suddig bild av ett område där en kran ska installeras med texten "Dina foton är inte bra kan jag tipps om. Det borde sitta en kran här. Stäng den
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H H-Thomasson skrev:
Dina foton är inte bra kan jag tipps om.

Det borde sitta en kran här. Stäng den
Tack för allt. En rörmokare kommer imorgon och monterar bort den.
 
B birgittaeva skrev:
Tack för allt. En rörmokare kommer imorgon och monterar bort den.
 
B birgittaeva skrev:
Tack för allt. En rörmokare kommer imorgon och monterar bort den.
Kranen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.