Att ha en praktisk och snygg hall är viktigt, inte minst för att den är det första man möts av när man kommer in i någons hem. Den här veckan tänkte jag därför att vi ska inspireras av andras hallar och tävla på samma gång.

Vinnaren får ett presentkort på designinredning hos Rum21, värt 1250 kr och kan där välja fritt mellan inredningsdetaljer, mattor, belysning m m.

designinredning.jpg

Så här tävlar du:

Ta en bild på din hall och visa i den här tråden. Beskriv vad bilden visar och vilka detaljer som gör att hallen känns välkomnande och fungerar bra.

Vinnaren utses fredagen den 22 januari.

---

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Se till att ha en uppdaterad adress i medlemsprofilen så att vinsten kan skickas till dig.
 
  • Gilla
Bluenose och 1 till
  • Laddar…
Borde inte förloraren vinna eftersom den behöver ny inredning?
 
  • Gilla
oliva och 3 till
  • Laddar…
huggan skrev:
Borde inte förloraren vinna eftersom den behöver ny inredning?
Bra och kärleksfull tanke!
Jag skall ta en bild på min hall och lägga upp :)
 
image.jpg

Såhär ser vår hall ut. Platsbyggd av min sambo. Nu är alla jackor, mössor och vantar undangömda och en fröjd för ögat med en städad hall när man kommer in. Även vagnen har fått sin VIP-plats.
Dock har vi inte hunnit med små "piffet" än så ett presentkort skulle sitta fint.
 
  • Gilla
Amandolo och 1 till
  • Laddar…
Med en pytteliten hallstump (som knappt gick att fånga på bild) fanns det bara en sak att göra - bygga egen förvaring. Det blev hyllor upp till taket. Snedställda hyllor med "kopparplåt" att ställa skor på och vanliga hyllor för väskor och lite kläder. Klädstången är gjord av kopparrör som vi har förstärkt med rundstav innuti för att det ska hålla. I källartrappan bakom en dörr mittemot hallmöbeln finns mer förvaring för skor och jackor men detta räcker till vardags. Hoppas denna lösning kan inspirera någon mer trånghallad :)

image.jpg
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
image.jpeg
I hallen har vi gjort allt själva, det blev pärlspont och tapet, platsbyggd förvaring och klädhängare med skohylla under.
 
Redigerat:
Lägger upp en bild på min hall också. Har gjort allt själv. Har satt 75mm pärlspont på väggarna och 120 mm i taket. Byggde in en paxgarderob från Ikea för att få det att smälta ihop. Valde att ha breda äldre lister. Hatthyllan har jag också byggt själv. Vinylmatta på golvet och trappen målades grå. Dörren och trappräcket är återanvänt. :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
  • Gilla
oliva och 2 till
  • Laddar…
Oj såg nu att det bara var en bild.. Hur tar man bort dom andra? :x
 
Det går bra med flera bilder.
 
I våras byggde jag ihop den platsbyggda förvaringslösningar i vår hall. Det blev massa små fack för skor till höger, en sittbänk med skönt fårskinn i mitten och lådor för mössor/vantar/halsdukar överst. Den fyllde upp hela utrymmet både till bredden och på höjden.
image.jpg

image.jpg
 
Redigerat:
IMG_3976.jpg

Här kommer en bild på vår hall. Då vi är rätt nyinflyttade i vårt hus så skulle ett presentkort på Rum21 passa bra då vi fortfarande saknar detaljerna som gör rummet.
 
12375018_534465576720129_2395904005859702159_o.jpg
Loppisinredning till hallen. Här kan man hänga av sig kläder o skor samt sitta o vila. Hallen är på 10 kvadrat för både djur o familj o med gott om förvaring men ändå praktisk.
12314448_527020567464630_1880344679330535548_o.jpg
Garderober på var sida om hallen till förvaring då vissa plagg inte behöver synas. Skjutdörrar är bra då det ger en känsla av rymnd och plats samt att ha speglar i garderoberna ger oxå rymnd känsla. I hörnet har vi hundens säng o matskålar. Sen är det dörr till höger till badrum. Dörr till vänster till kök. Dessa syns ej bakom garderoberna.

20160118_210025.jpg
Entren, Här hänger vi hundgrejer o annat såsom nyckelskåp oxå.

20160118_210045.jpg
Hunddusch till höger om entrén. Används vid ruskiga höstväder till hunden, skölja av stövlar o katt rum för kissens kattlåda. Vi kan även själva duscha i den om vi vill. Ibland hänger vi tvätt här oxå. Så ett väldigt flexibelt rum. Skjutdörr in till hundduschen för att spara plats i hallen. Allt målat i vitt för att få känslan av rymnd. Fönster i ytterdörr för att få in ljus från söder.
 
Redigerat:
D
hallen.jpg

Före och efter bilder på hall jag gjorde förra året. Nya taper, nytt golv (parkett) och bättre ljus med ny lampa. Samt bytte ut handtagen till garderoberna mot rostfria för ge modernare känsla.
Sedan har dörren rivits mellan hallen och vardagsrummet för att göra det öppnare och luftigare.
 
Redigerat:
Vi byggde ut hallen med ca 3 kvadratmeter vilket blev väldigt lyckat. Innan klev man rakt in i huset men nu har vi fått en riktigt hall. Vi har byggt allt själva och skoskåpet rymmer ca 35 par skor. Nu trivs vi verkligen i vår hall och det är kul att ta emot gäster.
/Hanna

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Denna vägg möts man av när man kommer till oss. Lite färg och blommor samt en inbjudan till köket för lite kaffe
2016-01-20 12.04.23.jpg
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.